Araç Değer Kaybı Hesaplama : Değer Kaybı Davası Başvurusu

Araç değer kaybı, bir trafik kazası sonrasında aracın piyasa değerinin düşmesi durumunda ortaya çıkan maddi kaybı ifade eder. Özellikle ikinci el piyasasında aracın gördüğü hasar, aracın değerini önemli ölçüde etkiler. Bu kayıp, kazada kusurlu olan tarafın sigortası tarafından tazmin edilebilir. Araç değer kaybı hesaplama işlemi, aracın rayiç değeri, hasarın büyüklüğü ve aracın kilometresi gibi faktörlere dayanarak yapılır. Doğru hesaplama, mağdur olan araç sahibinin zararını en doğru şekilde tazmin etmesini sağlar.
Araç Değer Kaybı Başvuru Formu
ARAÇ DEĞER KAYBI HESAPLAMA ROBOTU
Araç Değer Kaybı Hesaplama Tablosu
Baz Değer Kaybı = Aracın Rayiç Değeri x %19
Total Değer Kaybı = Baz Değer Kaybı x Hasar Boyutlu Katsayısı x Araç Kullanılmışlık düzeyi (Km) Katsayısı
Kod | Hasar Boyutu | Katsayı |
A1 | Büyük Hasar | 0.90 |
A2 | Orta Hasar | 0.75 |
A3 | Küçük Hasar | 0.50 |
A4 | Basit Hasar | 0.25 |
Kullanılmışlık Düzeyi (Km) | Katsayı |
0 – 14.999 | 0.90 |
15.000 – 29.999 | 0.80 |
30.000 – 44.999 | 0.60 |
45.000 – 59.999 | 0.40 |
60.000 – 74.999 | 0.30 |
75.000 – 149.999 | 0.20 |
150.000 ve üzeri | 0.10 |
Hasar Büyüklüğü Tanımları
Kod | Piyasa Değeri0 – 75.000 TL | Piyasa Değeri75.001-150.000 TL | Piyasa Değeri150.001-300.000 TL | Piyasa Değeri 300.001 TL Araç ve Üzeri Araçlar |
A1 | %25.01 ve üzeri | %20.01 ve üzeri | %20.01 ve üzeri | %20.01 ve üzeri |
A2 | %15.01-%25 | %12.01-%20 | %10.01 -%20 | %8.01 -%20 |
A3 | %5.01-%15 | %4,01-%12 | %3.01-%10 | %2,01-%8 |
A4 | % 5’e kadar | %4’e kadar | %3’e kadar | %2’e kadar |
Bu makalemizde sizlere araç değer kaybı hesaplama formülü ile ilgili bilgiler sağlayacağız. Sizler için bir de Araç değer kaybı hesaplama robotu oluşturduk ve bu değer kaybı hesaplama robotu 2025 yılında aracınızda yaşanan değer düşüklüğü hesaplama yapabilmeniz için eşsiz bir araçtır. Ayrıca hesaplama formüllerini de ekledik, bu formüllerden yararlanarak kendinize bir değer kaybı hesaplama excel dosyayı oluşturabilirsiniz.
Araç Değer Kaybı Davası Şartları 2025
Araç Değer Kaybı Şartları :
- Çift Taraflı Kaza Olması
- Kazada %100 Kusurlu Olunmaması
- Kazada Araçta bir Hasar Oluşması ve Onarılması
- Parçaların daha önce başka bir kaza nedeni ile onarılmamış olması
Çift Taraflı Kaza Olması
Öncelikle bir değer kaybından bahsedilebilmesi için aracınızın çift taraflı bir trafik kazasına karışmış olması gerekmektedir. Açacak olursak tek taraflı olan, kendi başınıza yaptığınız kazalar; duvara sürtme, ağaca çarpma ve benzeri kazalar değer kaybı alanına girmemektedir.
Kazada %100 Kusurlu Olunmaması
İkinci unsurumuz gerçekleşen kazada %100 yani tam kusurlu olmamanız gerekmektedir. Kazaya tamamen siz sebebiyet vermişseniz, diğer araç ve kişilerin bir kusuru yoksa yine değer kaybından söz edilemez. Çünkü herkes kendi kusuru oranınca verdiği zarardan sorumludur. Size bir başkası zarar vermeli ki siz o kişi ya da kurumlardan zararınızı isteyebilmelisiniz.
Kazada Araçta Bir Hasar Oluşması ve Onarılması
Üçüncü unsurumuz gerçekleşen kazada aracınızda bir hasar oluşması ve bu hasarın onarım işlemleri sonucunda giderilmiş olması gerekliliğidir. Giderilmemiş zarar, onarım işlemi görülmeyen hasar nedeniyle de değer kaybı alınamayacaktır. Değer kaybı hesaplamasında yapılan onarım işlemlerine ilişkin bilgi ve belgeler oldukça önemlidir. Bunların düzgün bir şekilde toplanması ve depolanması önemlidir.
Parçaların daha önce başka bir kaza nedeni ile onarılmamış olması
Dördüncü unsurumuz onarım işlemi gören parçaların daha önce bir başka kaza nedeniyle hasar görerek onarım işlemine tabi tutulmamış olması gerekmektedir. Takdir edersiniz ki bir araç iki kez aynı yerden gördüğü hasar nedeniyle değer kaybedemez. Aracın ilgili parçası ilk kazasında onarım gördüğü için değer kaybı yaşamıştır. Tabi ki aracın ikinci, üçüncü ve diğer kazalarında farklı parçalarının hasar görerek onarıma tabi olmasında değer kaybı gündeme gelecektir.
Araç Değer Kaybı Davası Nasıl Açılır?
Araç değer kaybı davası nasıl açılır ? Yol gösterici olması açısından Karayolları Trafik Kanunu’nun 97. Maddesine kısaca değinmek gerekecek olursa;
Doğrudan doğruya talep ve dava hakkı:
Madde 97 – (Değişik: 14/4/2016-6704/5 md.)
Zarar görenin, zorunlu mali sorumluluk sigortasında öngörülen sınırlar içinde dava yoluna gitmeden önce ilgili sigorta kuruluşuna yazılı başvuruda bulunması gerekir. Sigorta kuruluşunun başvuru tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde başvuruyu yazılı olarak cevaplamaması veya verilen cevabın talebi karşılamadığına ilişkin uyuşmazlık olması hâlinde, zarar gören dava açabilir veya 5684 sayılı Kanun çerçevesinde tahkime başvurabilir.
Öncelikle ‘’ Zarar görenin, zorunlu mali sorumluluk sigortasında öngörülen sınırlar içinde dava yoluna gitmeden önce ilgili sigorta kuruluşuna yazılı başvuruda bulunması gerekir.’’ İfadesi uyarınca; kazanın kusursuz tarafının kazanın kusurlu tarafının sigorta şirketine yazılı başvuruda bulunma zorunluluğu bulunmaktadır. Hukuk Muhakemesi Kanunu’nun 114.maddesinin 2.fıkrasında yer alan ‘’ (2) Diğer kanunlarda yer alan dava şartlarına ilişkin hükümler saklıdır.’’ hükmünün atfıyla; kazanın kusurlu tarafının sigorta şirketine yazılı başvuru zorunluluğu dava şartıdır.
Sık karşılaşılan ve sigorta şirketleri tarafından da genellikle istismar edilen ‘’Sigorta kuruluşunun başvuru tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde başvuruyu yazılı olarak cevaplamaması veya verilen cevabın talebi karşılamadığına ilişkin uyuşmazlık olması hâlinde…’’ ifadesinde yer alan 15 günün ‘’parmak hesabı’’ olarak sayılması gerekir.
Yukarıda da bahsettiğimiz üzere zarar gören kişi tarafından kazanın kusurlu tarafının sigorta şirketine yapılacak yazılı başvurunun üzerinden 15 gün geçmesinin ardından seçenekler şu şekilde sıralanabilir: Sigorta şirketi başvuruya hiç cevap vermeyebilir yahut sigorta şirketinin başvuruya verdiği cevap başvurucu taraf olan zarar göreni maddi olarak tatmin etmeyebilir. Bu durumda ne yapılacaktır ?
Karayolları Trafik Kanunu’nun 97.maddesinin son cümlesinde yer alan ‘’zarar gören dava açabilir veya 5684 sayılı Kanun çerçevesinde tahkime başvurabilir.’’ İfadesinde 2 seçenek görünmektedir: Zarar gören taraf ya Asliye Ticaret Mahkemesi’nde (yahut Asliye Ticaret Mahkemesi olmayan yerlerde onların yerine Asliye Ticaret Mahkemesi sıfatı ile bakan Asliye Hukuk Mahkemelerinde) dava açacak ya da 5864 sayılı Sigortacılık Kanunu uyarınca Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvuracaktır. Burada davanın açılacağı yetkili mahkeme; ya kazanın gerçekleştiği yer mahkemesidir, ya davalının ikamet ettiği yer mahkemesidir ya da zarar görenin yaşadığı yer mahkemesidir.
Araç Değer Kaybı İçin Kime Karşı Dava Açılır?
Araç değer kaybı için kime karşı dava açılır? Araç değer kaybı davasının kime karşı açılacağını bilmeden önce araç değer kaybı davası nerede açılır, nasıl açılır, şartları nelerdir, yetkili mahkeme neresidir, görevli mahkeme neresidir gibi hususları bilmek şarttır. Aksi bir durumda en iyi ihtimalle usulden ret durumu ile karşı karşıya kalınacak ve maalesef kazadan kaynaklanan maddi kayıplar telafi edilemeyecektir.
Araç değer kaybı davasında Karayolları Trafik Kanunu’nun 97.maddesinde de belirtildiği üzere öncelikle kazanın kusurlu tarafının zorunlu mali sorumluluk sigortasını yapan sigorta kuruluşuna yazılı başvuruda bulunulacak.
Kusurlu tarafın sigortasına yapılan yazılı başvurunun ardından 15 gün geçmesiyle birlikte, sigortadan bir cevap gelmez ise yahut gelen cevap maddi açıdan zararı tazmin etmekten uzak ise ya dava yoluna gidilecek ya da 5864 sayılı Sigortacılık Kanunu uyarınca Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvuruda bulunulacak.
Dava yolu tercih edilecek ise görevli mahkeme Asliye Ticaret Mahkemesidir. Asliye Ticaret Mahkemesi olmayan yerde ise Asliye Hukuk Mahkemesidir.
Dava yolunda, davanın açılacağı yetki mahkeme ise zararın gerçekleştiği yer mahkemesi, kusurlu tarafın yerleşim yeri mahkemesi ya da zarar görenin yerleşim yeri mahkemesidir.
5864 sayılı Sigortacılık Kanunu uyarınca Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvuru da yapılabilir. Sigorta Tahkim yolunun dava yoluna kıyasen daha hızlı netice üreten bir yoldur. Enflasyonist bir ortamda bu hızlı süreç yargılama esnasında maddi varlıklarımızın paranın değer kaybı karşısında nispeten de olsa korunmasında faydalı olabilir.
Kısaca değindiğimiz bu süreçleri sorunsuz şekilde tamamladıktan sonra teknik tabirle araç değer kaybı davasında husumeti kime yönelteceğimiz daha sade hali ile davayı kime açacağımız konusuna gelecek olursak:
Araç değer kaybı davası, kazanın zarar göreni tarafından; kazadaki kusurlu aracın sürücüsüne karşı açılabilir, kazadaki kusurlu aracın sahibine karşı açılabilir yahut kazadaki kusurlu aracın trafik sigortası şirketine karşı açılabilir. Ancak araç sürücüsünün yahut araç sahibinin tahsil kabiliyeti her zaman olmayabilir. Bu durumda husumeti yöneltmek açısından en mantıklı yol davayı aracın zorunlu mali sigortasını üstlenen sigorta şirketine karşı açmaktır.
1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun 2.maddesi Avukatlığın amacını, mahiyetini ve yargılama sürecinde yapabileceklerinin çok güzel bir özetidir:
Avukatlığın amacı:
Madde 2 – (Değişik birinci fıkra : 2/5/2001 - 4667/2 md.)
Avukatlığın amacı; hukuki münasabetlerin düzenlenmesini, her türlü hukuki mesele ve anlaşmazlıkların adalet ve hakkaniyete uygun olarak çözümlenmesini ve hukuk kurallarının tam olarak uygulanmasını her derecede yargı organları, hakemler, resmi ve özel kişi, kurul ve kurumlar nezdinde sağlamaktır.
Avukat bu amaçla hukuki bilgi ve tecrübelerini adalet hizmetine ve kişilerin yararlanmasına tahsis eder.
(Değişik üçüncü fıkra: 2/5/2001 - 4667/2 md.) Yargı organları, emniyet makamları, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu iktisadi teşebbüsleri, özel ve kamuya ait bankalar, noterler, sigorta şirketleri ve vakıflar avukatlara görevlerinin yerine getirilmesinde yardımcı olmak zorundadır. Kanunlarındaki özel hükümler saklı kalmak kaydıyla, bu kurumlar avukatın gerek duyduğu bilgi ve belgeleri incelemesine sunmakla yükümlüdür. Bu belgelerden örnek alınması vekaletname ibrazına bağlıdır. Derdest davalarda müzekkereler duruşma günü beklenmeksizin mahkemeden alınabilir.
Sadece bu maddenin 3.fıkrasında dahi yargı organlarının, emniyet makamlarının, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu iktisadi teşebbüslerinin, özel ve kamuya ait bankaların, noterlerin, sigorta şirketleri ve vakıfların avukatlara yardım etmekle mükellef olduğundan bahsedilmektedir. Buradaki birkaç cümle dahi yargılama sürecinin işleyişini bir avukat ile yürütmenin hem ne kadar önemli olduğunun hem de nasıl bir kolaylık sağladığını kanıtlar niteliktedir.
İletişim Bilgilerimiz
Tahancı Hukuk Bürosu, Ankara Çukurambar – Söğütözü semtinde bulunan merkez ofisi ile müvekkillerine avukatlık ve danışmanlık hizmeti sağlamaktadır. Ofisimiz, Ankara Metro güzergahı üzerinde bulunan Söğütözü metro durağına yürüme mesafesinde yer almakta olup, Eskişehir Yolu – Dumlupınar Bulvarı üzerinden geçmekte olan çok sayıda otobüsün de hemen duraklarının yanındadır. Öte yandan şehir dışından gelen müvekkillerimiz için de ofisimizin ulaşımı oldukça kolaydır. Ofisimiz, AŞTİ (Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi) ‘ye yürüme mesafesinde olup ortalama 10 dakikalık bir uzaklıktadır.
Değer Kaybı Hesaplama 2025
Kazaya karışan aracın rayiç fiyatının 100.000,00 TL, kilometresinin 15.000 km ve altında, kazada kusursuz olduğu varsayıldığında aşağıdaki gibi bir hesaplama karşımıza çıkmaktadır.
- Hasar onarım bedeli 20.001,00TL üzeri ise araç değer kaybı 15.390,00TL olur.
- Hasar onarım bedeli 12.001,00TL – 20.000,00TL arası ise değer kaybı 12.825,00TL olur.
- Hasar onarım bedeli 4.001,00TL – 12.000,00TL arası ise değer kaybı 8.550,00TL olur.
- Hasar onarım bedeli 2.001,00TL – 4.000,00TL arası ise değer kaybı 4.275,00 TL olur.
- Hasar onarım bedeli 0,00TL – 2.000,00TL arası ise değer kaybı 0 – 2.000 TL (Hasar Onarım Bedeli Kadar) olacaktır.
09.10.2020 TARİHLİ ANAYASA MAHKEMESİ KARARI SONRASINDA ARAÇ DEĞER KAYBI DOSYALARINDA OLUŞAN YENİ HUKUKİ DURUM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartlarında kaza sonrası araçta meydana gelen değer kaybı hesaplaması için, belirli ve açık bir formül öngörmüş ve bu formül çerçevesinde değer kaybı hesaplamaları yapılıp sigorta şirketinde talepte bulunulmaktaydı. Yani kaza sonrası araç ta meydana gelen değer kaybı ödemeleri Trafik Sigortası Genel Şartları’nda düzenlenen usul ve esaslardan biri olan bu “Değer Kaybı Hesaplaması Formülüne” göre hesaplanmaktaydı.
Bu formüle göre 165 bin km ve üstü olan araçlar değer kaybı kapsamına girmemekteydi. Ayrıca kaza sonrası araçta ve plastik tampon/parça onarımları, cam, radyo/teyp, lastik, hava yastığı, jant, mekanik, elektrik, elektronik ve döşeme aksamı ile ilgili yapılan onarımlar değer kaybı kapsamına alınmıyordu.
09.10.2020 tarihli Resmi Gazete’ de yayımlanan Anayasa Mahkemesi’nin 2019/40 Esas 2020/40 Karar sayılı kararında; 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 90 ve 92. maddelerde geçen ‘Genel Şartlar’ ifadeleri iptal edilmiştir. Karayolları Trafik Kanunu’nun 90.maddesinin birinci cümlesinin “… ve bu kanun çerçevesinde hazırlanan genel şartlarda öngörülen usul ve esaslara tabidir…” ve ikinci cümlesinde yer alan “…ve genel şartlarda…” ibarelerinin iptaline karar verilmiştir.
Yani Anayasa Mahkemesi 9 Ekim 2020 tarihinde vermiş olduğu karar ile Değer Kaybı Hesaplama formülünü kaldırmıştır. Yeni düzenleme ile artık 160 bin km sınırı kaldırılmakla birlikte plastik tampon/parça onarımları, cam, radyo/teyp, lastik, hava yastığı, jant, mekanik, elektrik, elektronik ve döşeme aksamı gibi parçalar değer kaybı kapsamına alınmıştır.
Anayasa Mahkemesi kararı sonrası araçlarda meydana gelen araç değer kaybı hesaplama yaparken 6098 sayılı Türk Borçlar Kanununun haksız fiillere ilişkin hükümlerinin uygulanması gerekmektedir. Oluşan bu yeni hukuki durum karşısında sigorta şirketleri kaza sonrası araçlarda meydana gelen araç değer kaybı hesaplamasında Türk Borçlar Kanunu’nda gerçek zararın tespiti ilkelerine uygun bir şekilde piyasa rayiç değer göre hesaplanan değer kaybının göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Örnek verecek olursak kaza öncesi aracını 100 bin TL ‘ye satabilen bir kişi, kaza sonrası aracını 90 bin TL’ye satabiliyorsa piyasa rayicine göre belirlenen bu aradaki 10 bin TL farkın mağdur araç sahibine ödenmesi gerekmektedir.
Anayasa Mahkemesi tarafından verilen iptal kararları kesin olup bu kararlar yasama, yürütme ve yargı organlarını, idare makamlarını, gerçek ve tüzel kişileri bağlar. Yani Sigorta şirketleri Anayasa Mahkemesi tarafından verilen bu karar sonrasında araçlarda meydana gelen gerçek değer kaybını ödemek zorundadır.
Anayasa Mahkemesi tarafından verilen iptal kararları ‘geriye yürümez’ şeklinde düzenleme varsa da, bu düzenleme Anayasa Mahkemesi’nin iptal kararının kesinleşmiş kararlar bakımından geriye yürüyemeyeceğine ilişkindir. Yani kişilerin zararı ve tazminat yükümlüsünü öğrendiği tarihten itibaren en geç iki yıl içinde meydana gelen kazalar için gerçek piyasa rayiç bedeline göre değer kaybı talebinde bulunabileceklerdir. Eğer kişi trafik kazası sonrası herhangi bir değer kaybı talebinde bulunmamışsa yada bulunup da talebi halen sonuçlanmamışsa piyasa koşullarına göre belirlenmiş gerçek rayiçe göre değer kaybı talebinde bulunabileceklerdir.
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 90 ve 92. maddelerde geçen ‘Genel Şartlar’ ifadeleri 09.10.2020 tarihinde Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilmiştir. Bu karar sonrası Araç Değer kaybı bedeli açısından yeni bir hukuki durum oluşmuştur. Bu yeni hukuki durum ile birlikte kaza sonrası araçlarda meydana gelen değer kaybı hesaplamasında 6098 sayılı Türk Borçlar Kanununun haksız fiillere ilişkin hükümleri yani tam tazmin ilkesinin uygulanması gerekmektedir.
Dolayısıyla Anayasa Mahkemesi tarafından verilen karar sonrası sigorta şirketleri tarafından yapılacak olan değer kaybı ödemeleri piyasa koşulları göz önünde bulundurularak kişilerin aracında meydana gelen gerçek zararın piyasa rayiç değerine göre hesaplanıp ödenmesi gerekmektedir.
Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartlarında Değişiklik Yapılmasına Dair Genel Şartlar 20 Mart 2020 tarih 31074 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak 1 Nisan 2020 tarihinden itibaren yürürlüğe girecektir. Yürürlük tarihinden önce yapılmış olan sözleşmelerde sözleşmenin imzalandığı tarihide geçerli olan Genel Şartlar, yürürlüğe girdiği tarihten sonra yapılan sözleşmelerde ise yeni yayınlanan Genel Şartlar uygulanacaktır.
Anılan düzenleme ile araçlarda kaza sonrası yaşanan araç değer kaybı hesaplama formülü ve yöntemleriyle ilgili olarak birtakım değişikliklere gidilmiştir.Tahancı
Araç Değer Kaybı Alınamayacak Araçlar
Teminat Dışında Kalan Haller üst başlıklı maddesine 7 ve 8 numaralı fıkra eklenmiştir. Bu fıkralar şu şekildedir:
7) Tekerlekli/paletli ve zırhlı toplumsal müdahale araçları, belediye otobüsleri, yol süpürme araçları, itfaiye araçlarındaki hasar sebebiyle yapılan değer kaybı talepleri.
8) Yabancı plakalı araçların Türkiye’de karıştığı kazalarda yabancı plakalı araçlar için yapılan değer kaybı talepleri.
Tekerlekli/paletli ve zırhlı toplumsal müdahale araçları, belediye otobüsleri, yol süpürme araçları, itfaiye araçları ve yabancı plakalı araçların karıştığı kazalarda hasar sebebiyle sayılan araçların lehine olacak şekilde araç değer kaybı talebinde bulunulamayacaktır.
Yeni Araç Değer Kaybı Hesaplama Formülü 2025
Eski Genel Şartlarda araçlarda yaşanan değer kaybı konusunda 165 bin km üst sınırı vardı. 165 bin km ve üstünde bulunan araçlarda değer kaybı talebinde bulunamıyorduk. Yeni düzenleme ile artık bu sınır kaldırılmakla birlikte değer kaybı hesaplamasındaki km katsayı oranı düşürülerek formül ve katsayı oranları yeniden belirlenmiştir.
Araç km katsayısına göre 75 bin km de yer alan aracın değer kaybı hesaplamasında baz alınan km katsayısı çarpanı ile 149 bin km de yer alan aracın katsayısı çarpanı aynı olarak belirlenmiştir. Bu da araç değer kaybının daha az hesaplanmasına neden olacaktır.
Ayrıca araçta meydana gelen maddi hasarın, aracın rayiç bedelinin %2’sinin altında kalması halinde değer kaybı tazminatı araçta meydana gelen maddi hasar tutarını aşamayacaktır. Yani aracınızda meydana gelen maddi hasarlarda meydana gelen hasar araç rayiç bedelinizin %2 sinden fazla olmayacaktır.
Örneğin piyasa değeri 100.000,00 TL olan aracınızda 1.500,00 TL hasar meydana geldiğinde değer kaybınız bu miktardan fazla bile olsa 1.500,00 TL den fazla araç değer kaybı alınamayacaktır.
Araç Değer Kaybı Km Sınırı 2025
Beşinci unsurumuz olan kilometre sınırı Mart 2020’ye kadar mevcuttu ancak Trafik Sigortası Genel Şartları üzerinde yapılan bir değişiklikle bu kilometre sınırı kaldırılmıştır. Yani Araç değer kaybı km sınırı 2023 itibarı ile kaldırılmıştır. Sonuç olarak her yaş ve kilometredeki araç için değer kaybı alınması söz konusudur. Ancak tutarın ne kadar olacağı konusu ise aracın piyasa rayici, kilometresi, hasarın TL karşılığı gibi etkenlerin dikkate alındığı formül üzerinden yapılan hesaplama sonucunda ortaya çıkacaktır.
Araç Değer Kaybı Yaş Sınırı 2025
Araçta meydana gelen değer kaybına ilişkin taleplerde, aracın özellikleri ve kazanın oluş şekli değer kaybı bedelinin tespitinde önemli rol oynamaktadır. Trafik kazası sebebiyle araçta meydana gelen değer kaybının belirlenmesinde öncelikle söz konusu aracın markası, modeli, yılı, kilometresi, hasar miktarı ve geçmiş hasar kayıtları etkili hususlardandır. Bununla birlikte kazanın oluş şekli bakımından kusur dağılımları da önem arz etmektedir.
Araç Değer kaybı taleplerinde aracın özellikleri bakımından yanlış bilinenin aksine, araç yaş sınırı bakımından herhangi bir sınır bulunmamaktadır. Aracın markası, modeli, yaşı (yılı) ve kilometresi bakımından değer kaybı bedelinin tazmini açısında bir alt veya üst sınır söz konusu değildir. Bu hususlar yalnızca araçta oluşan değer kaybının tespitinde, hesaplanacak değer kaybı bedelinin miktarını etkileyen faktörlerdir. Bu nedenle belirli bir yaş sınırı üzerinde olan araçlarda değer kaybı oluşmayacağı yönündeki kanı isabetli değildir.
Bununla birlikte belirtmek gerekir ki, kaza sebebiyle araçta oluşan değer kaybı bedeli Trafik Sigortası Genel Şartları’nda düzenlenen “Değer Kaybı Hesaplaması Formülüne” göre hesaplanmaktaydı. Bu formüle göre 165.000 kilometrenin üzerinde araçlarda değer kaybı oluşmayacağı düzenlenmekteydi.
09.10.2020 tarihli Resmi Gazete’ de yayımlanan Anayasa Mahkemesi’nin 2019/40 Esas 2020/40 Karar sayılı kararında; 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 90 ve 92. maddelerde geçen ‘Genel Şartlar’ ifadeleri iptal edilmiştir. Karayolları Trafik Kanunu’nun 90. maddesinin birinci cümlesinin “… ve bu kanun çerçevesinde hazırlanan genel şartlarda öngörülen usul ve esaslara tabidir…” ve ikinci cümlesinde yer alan “…ve genel şartlarda…” ibarelerinin iptaline karar verilmiştir.
Yani Anayasa Mahkemesi’nin söz konusu kararı ile birlikte eskiden kullanılan Değer Kaybı Hesaplama formülü uygulamadan kaldırmıştır. Söz konusu iptal kararı ile artık 165.000 km sınırı kaldırılmakla birlikte, “mini onarım” olarak adlandırılan plastik tampon/parça onarımları, cam, radyo/teyp, lastik, hava yastığı, jant, mekanik, elektrik, elektronik ve döşeme aksamı gibi parçalar da değer kaybı kapsamına alınmıştır.
Değer Kaybı Hesaplama Örneği 2025
Aracın piyasa rayiç değerinin 100.000,00 TL olduğu ve yine aracın kilometresinin 15.000 km ve altında olduğu varsayıldığında:
- Hasar miktarı 20.001,00TL üzeri ise araç değer kaybı 15.390,00TL olacaktır.
- Hasar miktarı 12.001,00TL - 20.000,00TL arası ise araç değer kaybı 12.825,00TL olacaktır.
- Hasar miktarı 4.001,00TL - 12.000,00TL arası ise araç değer kaybı 8.550,00TL olacaktır.
- Hasar miktarı 2.001,00TL - 4.000,00TL arası ise araç değer kaybı 4.275,00 TL olacaktır.
- Hasar miktarı 0,00TL - 2.000,00TL arası ise araç değer kaybı 0 - 2.000 TL (Hasar Miktarı Kadar) olacaktır.
Genel Şartlarda yapılan bu değişiklikler ne yazık ki her zaman olduğu üzere vatandaşların aleyhine olacak şekilde gerçekleşti. Eski genel şartlarda yer alan formülle yapılan hesaplamalarda vatandaşlar piyasa rayiçleri bağlamında gerçek değer kayıplarını tahsil edemezken bu yeni hesaplama formulü ile birlikte daha da mağdur olacaklar gibi gözüküyor. İletişimGenel Şartlarda yapılan bu değişiklikler ne yazık ki her zaman olduğu üzere vatandaşların aleyhine olacak şekilde gerçekleşti. Eski genel şartlarda yer alan formülle yapılan hesaplamalarda vatandaşlar piyasa rayiçleri bağlamında gerçek değer kayıplarını tahsil edemezken bu yeni hesaplama formulü ile birlikte daha da mağdur olacaklar gibi gözüküyor.
Araç Değer Kaybı Bilirkişi Raporu
Günlük hayatta sıkça yaşanan trafik kazaları sebebiyle, kazaya karışan araçlarda değer kaybı meydana gelmektedir. Araç değer kaybı, aracın kazadan bir gün öncesindeki 2. el piyasa rayiç değeri ile meydana gelen kaza sonrasında onarımı tamamlandıktan sonra 2. el piyasa rayiç değeri arasındaki fark olarak tanımlanabilir.
Araçta meydana gelen değer kaybına ilişkin talepler, tüm sigorta şirketleri tarafından düzenlenen her türlü poliçe bakımından teminat altına alınmış durumdadır. Değer kaybı talepleri bakımından farklı yollar mevcut olmakla birlikte, talep yöntemlerinden hangisinin tercih edilmesi gerektiği somut olaya göre değişkenlik göstermektedir.
Değer kaybı taleplerinin sigorta şirketlerine yöneltilmesinde hangi yolun tercih edildiği fark etmeksizin, araçta oluşan değer kaybı bedelinin nihai tespiti için bilirkişi incelemesi yapılması ve bilirkişi raporu alınması gerekmektedir. Söz konusu bilirkişi incelemesinde kazaya karışan araçlara ve kazanın oluş şekline bağlı olarak farklı hususlar rol oynamaktadır. Uzman bilirkişilerce hazırlanan raporlarda; zararın ve kusur oranlarının tespitinin yanı sıra, aracın markası, modeli ve kilometresi ile aracın eskiden karıştığı kazalara, konu kazada hasar alan bölgelere, değişen ve onarılan parçalara, aracın kazadan önceki ve sonraki 2. el piyasasındaki değerine ilişkin inceleme ve araştırmalar yapılmaktadır.
Tüm bu hususların birlikte değerlendirilmesi ve paylaşımlı kusurun mevcudiyeti halinde kusur tenzili ile gerçekleşen trafik kazası sebebiyle aracın gerçek değer kaybı miktarı belirlenmektedir. Reel değer kaybı bedelinin tespitini içeren bilirkişi raporu, hükme esas alınmakta ve değer kayı talebini tahsil etmekte önemli bir dayanak oluşturmaktadır.
Araç Pert Değeri Hesaplama 2025
Aracın pert olması ile kastedilen aracın bir kaza sonucunda tam hasarlı/ağır hasarlı olması ve kullanılamaz halde olmasıdır. Pert olan aracın değerinin %40 ve üzeri oranda kaybettiğini gösteren belge pert kaydıdır. Aracın pert değerinin hesaplanabilmesi için öncelikli olarak aracın hasarı sigorta şirketince belirlenen eksper ile belirlenmelidir. Aracın pert olması konusunda karşılıklı anlaşıldığı halde sigorta şirketi azami teminat limitini geçmemek şartıyla aracın kaza tarihindeki sigorta rayiç bedelini belirler. Aracın pert rayiç bedeli sigorta şirketi tarafından düzenlenen ihale neticesinde satılarak sovtaj bedeli ve hasar bedeli sigortalıya ödenir. Yada aracın pert rayiç bedeli sovtaj bedeli düşüldükten sonra kalan kısım sigortalıya ödenir ve hasarlı araç da bu haliyle sigortalıya bırakılır.
Tramer Nedir?
Tramer, Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi Kurumunu kısaltmasıdır. Araçların sigorta bilgileri burada yer almaktadır. Aracın hasarlı olup olmadığı da bu veri tabanından görülebilmektedir. Aynı zamanda kazalı bir araç için geçmiş kaza ve hasar bilgilerine de buradan ulaşılabilmektedir.
Araç Kapı Değişimi Değer Kaybı
Yeni düzenleme ile artık 160 bin km sınırı kaldırılmakla birlikte plastik tampon/parça onarımları, cam, radyo/teyp, lastik, hava yastığı, jant, mekanik, elektrik, elektronik ve döşeme aksamı gibi parçalar değer kaybı kapsamına alınmıştır. Araç kapı, aracın sac bölgesinde olduğu için en fazla değer kaybına uğrayabilen bölgedir. Araç kapı değişiminde değer kaybı olabilmesi için aracın kapısının daha önce bir hasar almamış olması gerekmektedir.
Araç Değer Kaybı Kaç Günde Sonuçlanır?
Öncelikle sigorta şirketine ödeme için ihtar çekilmesi gerekmektedir. İhtar çekerken bununla ilgili değer kaybı raporu alınıp emsal kararlarla birlikte sigorta şirketine ödeme için başvurulması lazımdır. Söz konusu ödeme gerçekçi ve hukuki olmalıdır. Eğer ödeme gerçekçi ve hukuki değilse tahkime başvurmak gerekir. Sigorta şirketinin yapacağı ödeme araçta meydana gelen değer kaybını karşılıyorsa yani gerçekçi ve hukukiyse dava açmadan 15 gün içinde ödemeyi yapacaktır ve değer kaybı sonuçlanmış olacaktır. Eğer tahkim yoluna başvurulursa bu süreç 4 -6 ay arası sürebilmektedir.
Araç Yıpranma Payı Hesaplama
Aracın her 15.000 kilometresi ve yaşı için yıpranma payı olarak değer kaybından %10 oranında düşüş yapılır. Fakat aracın yıpranma payını hesaplamada aynı zamanda aracın yaşı, kaç kilometrede olduğu, ve tür/markası gibi etkenler de göz önünde bulundurularak hesaplanacaktır.
Araç Motor Değişimi Değer Kaybı
Aracın cam, ayna, ön tampon, motor, airbag, şanzımanı, taşıyıcıları ve ön takım gibi malzemeler Araç Değer Kaybı konusuna dâhil değildir. Yeni düzenleme ile artık 160 bin km sınırı kaldırılmakla birlikte plastik tampon/parça onarımları, cam, radyo/teyp, lastik, hava yastığı, jant, mekanik, elektrik, elektronik ve döşeme aksamı gibi parçalar değer kaybı kapsamına alınmıştır. Motor değişimi eskiden değer kaybının kapsamına dahil edilmemiş olsada aracın motor değişimi ile araca tramer kaydı işlenmesi ve diğer araçlara göre satımının zorlaşması sebebiyle araç değer kaybına dahil edilmiştir.
Araç Değer Kaybı Hakkında Sıkça Sorulan Sorular
Araç değer kaybı hesaplama gerçekleşen trafik kazası sonucunda aracınızda ortaya çıkan değer düşüklüğünün Türk Lirası karşılığının bulunmasıdır.
Total Değer Kaybı = Baz Değer Kaybı x Hasar Boyutu Katsayısı x Aracın Kullanılmışlık Düzeyi
Çift taraflı kazaya karışılmış olması, %100 kusurlu olunmaması, araçta hasar oluşması, daha önce hasarlı parçaların onarılmaması ve km sınırı.
Değer kaybı taleplerinde aracın özellikleri bakımından yanlış bilinenin aksine, araç yaş sınırı bakımından herhangi bir sınır bulunmamaktadır.
Hasar miktarı 12.001,00TL – 20.000,00TL arası ise araç değer kaybı 12.825,00TL olacaktır.
Yeni düzenleme ile birlikte tampon değer kaybı kapsamına alınmıştır.
Ağır hasar kaydı, kaza sonucu aracın değerini en fazla %70 olarak kaybetmesi anlama gelmektedir. Ağır hasar kayıtlı araçların onarılarak eski işlevine dönmesi mümkündür. Aksi halde trafiğe çıkma izinleri bulunmayacaktır.
Avukat Fatih Tahancı, 2015 yılında Hukuk Fakültesini tam burslu, onur öğrencisi olarak Ankara’da tamamlamıştır. Avukatlık stajını Ankara Barosu nezdinde; sigorta hukuku, tazminat hukuku, iş hukuku, icra hukuku ve idare hukuku konularına odaklanmış çeşitli avukatlık bürolarında staj yaparak tamamlamıştır. Avukat Fatih Tahancı Çankaya/Ankara’da bulunan Tahancı Hukuk Bürosu’nda avukatlık faaliyeti göstermektedir.
Burada mekanik, elektrik,ve plastik hasarlarında dahil edilmesi söz konusu Yukarıdaki örnekte airbag sistemi radyatörler farlar hasar almış olsa ve 20 000 TL üzeri hasar olsaydı eski hesaplamada kaporta sac aksamında boya ve onarım yoksa değer kaybı alamazdı , yeni formülde aracın bütün hasarı üzerinden değerlendirilmektedir. Bu hususun da göz ardı edilmemesi gerekir. Örneğin yeni E serisi Mercedes önden hasar aldı farlar ön tampon sisler ve panjur hasarlı tahmini radyatörlerde hasar yoksa 25 000 TL . Çamurluklar ve motor kaputunda hasar yoksa değer kaybı eski hesaplamasında alınamazdı. Oysa vatandaşın aracının üzerinde bu durumda ortalama 25 000 TL civarında hasar kaydı görünecek .Yeni formül bunu dikkate almayıp tüm hasar üzerinden değerlendirmekte. Ayrıca daha evvelden 165 000 KM üzerin 0 çıkmaktayken şimdi değer kaybı almakta.İki formül arasındaki fark bu .Bu açıdan bakmak gerekli Bence
Merhaba Cafer bey,
Belirttiğiniz bakış açısı bağlamında önceden alınmayacak dosyalardan küçük de olsa birtakım ücretler ortaya çıksa da önceden 100 birim alınan dosyalardan 60-70 birimlik rakamlar söz konusu olmaktadır. Büyük resme bakıldığında sigorta şirketlerinin cebinden daha az para çıkmaktadır.
Aracıma arka kapıdan vurdular eksper karşı tarafı kusurlu buldu arka kapı yapıldı sigorta ikimilyar dokuzyuz hesabıma yatırdı bunu tamirci istiyor.benden peki bu parayı versem tamirciye benim ne yapmam gerekir küsur parasını almam için
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
merhaba ıyı günler 1997 model aracıma ön taraftan çarpılması sonucu 28.167 tl hasar kaydı işlendi değer kaybı alabılırmıyım model ıtıbarıyla almayacağımı söylüyor sıgorta şirketi bana
21mayıs2019 tarihinde tek taraflı kazada aracım pert oldu,dava yargıtayda 3.kez onandı,
hakkımı alacağım.2014 ford courier titanyum
modeli,kasko değeri 61.000tl,kilometresi 35000 kilometrede.ne kadar alırım.bir bilgi verebilir misiniz?
Merhabalar, 10 gün önce aldığım 4bin km olan sıfır ayarında yani daha önceden işlem görmemiş aracım ile kaza yaptım (01.07.2021) ve tüm hata karşı tarafa yüklendi. Aracta sag arka camurluk, sag arka kapı ve ön tampon değişecek mekanik olarakta sol arka dingil kırıldığı için mekanik değişikliklerden olacak. Benim ilk sorum değer kaybından alacağım besele tüm yapılan servis maliyeti mi dahil olacak yoksa sadece metal kaporta parçaları MI? İkinci sorum ise daha bir hafta önce aldığım sıfır arabayı tamamen karşı tarafın hatası yüzünden bu şekilde kazalı olarak kullanmak istemiyorum, bu konuda ne gibi haklarım olabilir?
fatih bey
hasar boyutunu bulurken araça kaza sonrası yapılmış tüm masrafları dahil edeceğiz değilmi örneğin araçtaki hasar ön kaput ve farda ön kaputun düzeltme ve boya maliyeti 1.000 TL farın maliyeti ise 3.000 TL burada toplam hasar maliyeti 4.000 TL midir yoksa far hariç tutularak 1.000 tl lik hasar maliyetimi alınacak teşekkürler
4000Tl
Fatih Bey merhaba,
Siteniz değer kaybı konusunda en güncel bilgileri içeren doyurucu site. Tebrik ederim öncelikle.
Genel şartlardaki son değişiklikten sonra(28.06.2020) tanzim edilmiş bir trafik sigorta poliçesi üzerinden kusuru %100 karşı tarara tayin edilen bir kazada değer kaybı talebinde bulundum. Toplam 11.250 TL civarında bir onarım gördü aracım. Kaportada değişen sadece sol ön çamurluk olmasına rağmen mekanik alsam ve tampon işlemleri ile birlikte 11.250 TL civarını buldu. Sigorta şirketi Kaza tarihinde TSB kasko değeri 159.223 TL olan araç çamurluk değişim bedeli aracın %2’sinin altında kaldığı için sadece çamurluk boya ve parça bedeli olan 2049 TL’yi değer kaybı olarak tarafıma ödedi. Aracım 2017 çıkışlı 2016 model ve henüz 27000 km’de idi. Bedel ödendikten sonra bağımsız ekspere değer kaybı raporu düzenlettim. Eksper trafik sigortası genel şartlarındaki son düzenlemeye göre sizin de dediğiniz gibi kaporta ile birlikte plastik ve mekanik aksam onarım/değişimi de varsa, hasar tutarı olarak tüm fatura tutarının hesap edilmesi gerektiği yönünde de yorumlarını da ekledi ve 12.100 TL’lik değer kaybı belirledi. Sigorta şirketine itirazda bulundum herhangi bir eksik ödeme yoktur diyerek reddedildi.
Bu işlere baksın diye hizmet veren bağımsız eksper rapor düzenliyor, sigorta şirketi nasıl dikkate almadan bu kadar rahat olabiliyor bu durumda anlam veremiyorum. Ne yapmamı önerirsiniz bu durumda? Teşekkürler.
Fatih Bey tekrar merhaba, yönlendirmeniz üzere büronuzdan Gökmen bey ile görüşmüştük Ekim ayında, kendisine belgeleri göndermiştim ancak anayasa mahkemesi kararı sonrası değer kaybı hesabında netlik olmadığı için tahkim komisyonuna gitmeden bekleme kararı almıştık. Değer kaybı hesabı netleşti mi şu an? Eksperin de hesapladığı üzere tüm hasar tutarı üzerinden değer kaybı talep edebiliyorsam işlemleri başlatmak istiyorum. Kasko değeri 160000 TL idi kaza tarihinde, 11250 hasar için sadece kaporta hasarı hesaba katılıp 2000 TL ödeme yapılmıştı.
Gökhan bey ile tekrar görüşebilirsiniz.
Fatih Bey merhaba aracımda 6000 tl hasar oluştu .karşı taraf tamamen kusurlu.94.000 km de ve araç kasko değeri 135000 tl.2012 model opel mokka. değer kaybı ne kadar çıkar ve uğraşmaya değer mi kolay gelsin ,şimdiden teşekkürler
Fatih bey merhaba.
02.01.2020 tarihinde 2000 model Clio km 200.000 bindeyken aracıma park halindeyken tır çarptı. Karşı taraf
%100 suçlu bulundu. Aracım tadilat görüp tarafıma teslim edildi. Ancak karşı sigortadan araç değer kaybı parası istediğimde hazine müsteşarlığının Değer kaybı hesaplama formülünde km 165000 üzerinde olduğu için değer kaybı parası hesaplanmamaktadır dediler ve talebime red cevabı verdiler. Bu 165,000 km muhabbeti doğrumu ona göre yol çizecem kendime. Eğer doğru değilse sizin aracılığınızla dava açacam.
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
İyi günler Fatih Bey.Gece yarısı benim park halindeki aracıma komşunuzun oğlu arkadan süratli bir şekilde vurmuş.Vurması ile sol arka köşe Arka kapıya kadar göçmüş.Ve sağ ön taraf da çöp kovasına vurma esnasında orası da hasar gördü.Araç1993 model (232.000km.)klasik bir araç idi.Ve parçası sıkıntı olduğu için kaportacılar bu aracın parçası bulunmadığından perte ayrılmasını söylediler.Şimdi kusurlu olan komşuma sigorta ve ruhsat evraklarımı verdim.Ekşperin gelip bakması gerekiyor imiş.Aracı geçen yıl 110 Bin TL.ye almış idim.Bu araca eksper ne kadar bir fiyat verir.Bilgilendirebilirseniz çok memnun olurum.Kolay gelsin.
Fatih bey merhaba ayrıca sitenizdeki aciklamalardan dolayı teşekkür ediyorum.
05.11.2020 tarihinde kaza yaptım, Bir gün sonra trafik şubeden tutanagimi aldım kaza kusur oranı tamamen karşı tarafa verildi,aracım şu anda serviste ön far ve banjur degisecek ön tampon boyanacak. Arka sol kapı değişecek arka lastik ve jant değişecek arka sol çamurluk değişecek. Muhtemelen 10.000 tl masraf çıkar diye düşünüyorum. Değer kaybı alabilirmiyim teşekkürler.
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Merhaba araçta tamponda yapılan pnarım için bir değer kaynı çıkıyor mu? bunın hukuki dayanağı nedir? 1 nisan sonrası yürüşüğe giren genel şartlarım teminat dışı kalan haller kısmında tampo mini onarıö vs yazıyor?
Tampon hasarı da değer kaybına yeni sistemde girer.
Saygılar fatih bey 2019 haziran ayında bir kazaya karıştık 100de yüz karşı taraf hatalı tutanak tarihinde km 275 bin de idi
Değer kaybı alabilirmiyiz
Anayasa Mahkemesi kararı sonrasında alınır.
Merhaba fatih bey, 15.11.2019 tarihli trafik poliçesi süresinde, 01.08.2020 tarihinde karsi taraf %100 kusurlu olarak trafik kazasi gerçekleşti. Aracım kaza olduğunda 246000 km deydi. Bu kapsamda arac deger kaybı hesabında 165000 km sınırı işler mi? Değer kaybı talep edilebilir mi? Cevabınızı bekliyorum.
Anayasa Mahkemesi kararı sonrasında değer kaybı alınır.
Teşekkürler bilginiz için
Selamlar, motosikletimle kaza yaptım ve 8 bin tl masraf çıktı. Kaza sonucu tüm kusur %100 karşı tarafa verildi. Motorumda önceden 10 bin tl hasar kaydı vardı, şu an 5 yaşında ve 33 bin km’de. Motosikletin çoğu parçası plastik ve plastik aksamdan değer kaybı alınamaz diye bir şey okumuştum bu doğru mu? Plastik aksam haricinde 3 bin tl değerinde şase bağlantılı değişim de mevcut. Ayrıca hiç onarım yok komple değişim yapıldı. Değer kaybı alabilir miyim size? Piyasası çok düştü çünkü şu durumda.
Uygulamada motorsikletlerde değer kaybı alınamamaktadır.
Merhaba bilgiler için tşkler yararlı bir site olmuş tebrik ederim şimdiden benim sorumda söyle olucak 19.11.2020 tarihinde kaza yaptım karşı taraf 100%100 şuçlu çıktı aracım 2017 audi A3 sedan 2018 çıkışlı 53000 binde 8770 TL hasar bedeli çıktı faturalı değer kaybı ne kadar olur tahmini tşkler
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Merhaba benimde basında bir kaza geçti yüzde yüz karşı taraf hatalı çıktı.aracim 193.000 km de aracimin hasar kaydı 28.000 tl tuttu araç deger kaybim ne kadar oluyor acaba çok teşekkür ederim.
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
2016 model sıfır alınan Honda civic aracın boyası gizli ayıplı burda nispi metoda göre de değer kaybı hesaplarken hasar değerini bulurken 15X0,17XARD burada bulunan bedele göre hasar katsayısı belirlenebilir doğrumudur teşekkürler
Artık gerçek zarar hesaplanmaktadır.
Merhabalar Fatih bey. Tam olarak hangi maddeye istinaden bu sınır kalkmıştır.
Anayasa Mahkemesi’nin vermiş olduğu bir karar neticesinde genel şartlar kaldırıldı.
İyi Günler 15/12/2020 tarihinde 2013 model 136.500 km de 1.3 multijet fiat linea model aracıma başka bir aracın yan taraftan çarpması sonucu kaza meydana geldi. tutulan trafik kaza raporunda karşı tarafın yüzde yüz hatalı olduğu tespiti yapıldı. onarım sonucunda 05/01/2021 tarihinde 2500 tl lik bir hasar onarım ücreti yatırıldı. bu ücreti ustaya gönderdikten sonra araç değer kaybı talebinde bulundum. 14/01/2021 tarihinde hesabınıza 887 tl ödeme yapılacağı yazıyordu.
Sizden ricam 2500 tl lik onarıma karşılık 887 tl lik araç değer kaybı ödemesi yapılması normal mi yoksa daha fazla ödeme mi yapılması gerekirdi. Şimdiden teşekkür ederim…
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Merhaba, karşı tarafın kusurlu olduğu kazalarda eğer karşı tarafın trafik sigortası 01.04.2020 tarihinden önce ise ve benim trafik sigortam ve kaskom 01.04.2020 tarihinden sonra ise değer düşüklüğü hesabı 01.04.2020 tarihinden önceki değer kaybı hesabı yöntemine göre mi yapılır yoksa 01.04.2020 tarihinden sonraki değer kaybı hesabı yöntemine göre mi yapılır ? Hasarımın büyük kısmı tampon ve farlarda olup (yaklaşık 6.000.-TL), çamurlukta ise yaklaşık 1.000.-TL’lik hasar bulunmaktadır.
Artık bu hesabın inanın ki hiç bir önemi yok Anayasa Mahkemesi kararı sonrasında gerçek zarara göre hesap yapılıyor.
Merhaba avukat bey 8. Ayda kaza yaptım polisler % 50 bana %50 karşı tarafa suçu verdiler ekspertiz de bu oran % 75 bana verilmiş denildi 7 bin liralık hasarı kaskomdan yaptırdım sompo sigorta bana sadece 60 tl hasar kaybı ödedi itirazda bulundum kaç kez ama %75 kaza kusuru bende göründüğü için böyle ödeme çıkıyormuş bu normalmi olabilirmi karşı tarafın sigortasıda sompo burda bir oyunmu var anlamadım sizce ne yapalım araçımın değeri 200 bin 6000 bin kilometredeydi ozm lütfen yardım edin
Merhaba,yaklaşık bir ay önce park halinde olan aracıma bir başka aracın geri geri gelmesi sonucu maddi hasarlı bir kaza yaşadım. Karşı taraf %100 kusurlu çıktı. Aracımın farı değiştirilerek tamponunda boya onarımı yapıldı. Kasko üzerinden açtırdığım dosya sonucunda yaklaşık 2100 TL civarında bir tamir bedeli tramere işlendi. Aracım 2020 model, 10000 km ve rayiç bedeli 166000 TL civarında.İşlemleri gerçekleştiren servis değer kaybı alabileceğimi dilekçe yazmamın ve karşı tarafın sigorta şirketine değer kaybı için başvuruda bulunmanın yeterli olacağını, ilgili evrakların şirketler arasında paylaşılacağını ifade etti. İki sorum olacak. Değer kaybı alabilir miyim? Onarımı yapan servisin dediği dediği üzere dilekçeyle başvurmam yeterli mi? Konuyla ilgili değerli bilgileriniz için teşekkür ederim.
fatih bey merhaba
yakın zamanda maddi hasarlı trafik kazasına karıştım. karşı taraf %100 kusurlu bulundu. sigorta şirketine değer kaybı başvurusunda bulundum. aynı zamanda sbm üzerinden eksper başvurusunda bulundum. aracımda ön tampon, ön far, çamurluk değişti ve kaput boyandı. bu işlem sonucu servis toplam 16500 TL masraf çıkardı. sigorta şirketi eksper raporunu beklemeden değer kaybı hesaplaması yapmış 13700 TL çıkarmış.hasar tutarını ise 2400TL hesaplamış. ancak tarafıma yapılan ödeme 2400 TL. gerekçe ise ”Değer Kaybı Genel Şartları gereği Araçta meydana gelen hasarın rayiç bedelinin %2’sinin altında kalması halinde değer kaybı tazminatı araçta meydana gelen maddi hasar tutarını aşamaz.” . ben buna dilekçe ile itiraz ettim red edildi. daha sonra eksper raporu çıktı. o raporda da 4200TL hasar 13300TL ise değer kaybı hesaplamış. burda benim almam gereken değer kaybı nedir?
Merhabalar;
2019 AĞUSTOS -TARİHİNDE TRAFİK SİGORTAMI BAŞLATTIM.
2020 MAYIS AYINDA %100 KUSURLU OLARAK BİR KAZAYA KARIŞTIM.
MAĞDUR TARAF DEĞER KAYBINA BAŞVURMUŞ.
MAĞDUR ARACIN KM.Sİ 190.000 OLDUĞU İÇİN TRAFİK SİGORTAM DEĞER KAYBINI ÖDEMEMİŞ.
BENİ BU DURUM HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİKLERİ İÇİN DOSYA İCRAYA GİTMİŞ.
BU DÜZENLEME BENİM KAZA YAPTIĞIM TARİHTEN ÖNCE OLDUĞU İÇİN TRAFİK SİGORTAMA BEDELİ ÖDETEBİLİRMİYİM. TEŞEKKÜRLER
merhabalar aracıma ışıklarda birisi çarptı ve komisyon incelemesiyle %100 kusur karşı tarafa verildi değer kaybı için aracı firmalar 4419 tl alabilirsiniz dediler ve komisyon ödememek için kendimde otomotivci olduığum için kendim başvurdum ve bana 1800 tl gibi rakam ödendi şuanda sigorta tahkim komisyonuna başvuru yapacağım. bununla ilgili bilirkişi atanmasını ben isteyebilirmiyim yada avukat tutabilirmiyim.
MERHABA, SBM ÜZERİNDEN DEĞER KAYBI BAŞVURUSU YAPMAK İSTİYORUM. KARŞI TARAF %100 KUSURLU AMA SBM’YE KARŞI TARAFIN POLİÇE VE ACENTE NUMARALARINI GİRİYORUM ANCAK KAYIT BULUNAMADI DİYOR.
Merhabalar. 2020 mayıs ayında yaptığım kazada mahkeme beni tamamen suçlu buldu. Karşı tarafın yaralanması yok. Aracı 2008 300 küsür binde bir araç. 18 000 lira gibi bi miktara aracını yaptırdı.aracının değeri 65 000 lira gibi Bi rakam. Mahkeme benden tazminat talep etmesi. Karşı taraf hukuk mahkemesine başvuru yaptığında benden çıkacak olan ne ya da uğraşmaya değer mi? Ortada şuan tazminat olayı falan yok.
Dava açılmadan sulh olmanızı tavsiye ederiz.
Arabam evin önünde park halindeyken cezai ehliyeti olmayan bi cocuk tarafindan taşla resim ciziliyor benim deger kaybi almam mumkun mu?
Anne babasından alırız.
2002 model Toyota Corolla Terra 290 binde km 2023 yılı içerisinde üç adet kaza var ve hepsinde karşı taraf kusurlu ilk kaza 1600 ikinci kaza 2300 üçüncü kaza 8 bin TL hepsi bu yıl içerisinde toplamda ne kadar alırım üçüncü kaza park halindeyken oldu karşı taraf yüzde yüz hatalı
FATİH BEY MERHABA aracım hundai i20 2023 model ful paket. aracıma arkadan vuruldu ve 13bin küsür işlem masrafı çıktı . polis raporunda karşı taraf 100de 100 suçlu bulundu. ne kadar değer kaybı parası alma durumum var
aracım 2017 hıc kazaya karsmamıs 99500 km araca 18500 tl para harcandı ozel servıste bu araca nekadar deger kaybı cıkar galarıcıye goturyoruz 107000 tl verıyor aracımın pıyasa degerı 148500 tl dı
Piyasa değeri 100.000 TL civarı olan 110.000km’deki aracımın ( 2012 Fiesta) sağ ön ve arka kapısına çarpma sonucu başvuru yapılan dosya için 3500 TL’lik tamirat yapıldı. Değer kaybı başvurusu sonucunda 1.140TL para yatırılmış. Bana saçma derecede düşük geldi. Sizce de makul değilse itiraz etmeyi düşünüyorum.
Saygılarımla.
Meraba hocam aracıma arkadan çarptılar yüzde 80 karşı taraf kusurlu bulundu.
Araçta 25 bin hasar oluştu.2011 model Toyota Corolla 78 bin km.daha önce hiçbir kazaya karışmamış.deger kaybı ne kadar olur ve değer kaybı için ne yapmaliyim
Merhaba, aracımla haziran 2023 de başka bir araca arkadan çarparak maddi hasarlı bir kaza yaptım. Kusur tamamen bende. Araç şirket aracıymış. Karşı aracın hasar tutarı 20.650 tl. Karşı aracın ilgili hasardan kaynaklı değer kaybını benmi ödemek zorundayım yoksa trafik sigortammı ödemekle mükellef? Şimdiden teşekkür ederim.
Sigorta şirketi ile birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlusunuz.
Merhaba, 2020 temmuz ayında kırmızı ışıkta geçen araç motosikletime çarptı. Far+plastik aksam değişimi 11500tl hasar kaydı oluştu. Aracım 2006 model 28bin kmde. Tüketici hakem heyetine başvurdum, plastik aksam olduğu için değer kaybı söz konusu değil kararı çıktı. Yeni düzenlemede plastik aksam da dahil olmalı diye anlıyorum. Ne yapmalıyım?
0312 220 36 30 arayabilirsiniz.
İyi Akşamlar. Araç değer tespit bilirkişi olabilmek için hangi kursaları görmek gerekiyor veya hangi belgeler gereklidir. Bu konuda Aydınlatır mısınız teşekkürler.
Karayolları motorlu araçlar sigorta eksperliği alanında en az 5 yıllık sertifikanız olması gerek.
Merhabalar
2017 model kia cerato benzin ve lpg li otomatik aracimda 1.5 ay once arkadan carpma donucu serviste islem gordu ve tampon ,degisimi,park sensoru takilmasi biya iscilik derken 8700 tl hasar dosyasi olustu.aracin daha once hasar kaydi yoktu ve 42 bin km de.
Carpan kisi kaza tutanağında sucunu kabul etmektedir.
Tahmini ne kadar deger kaybi alabilirim
Fatih bey kolay gelsin öncelikle aracım 2008model olup 152000de sol çamuluk tampon far değişimi yapıldı hasar 100%karsi taraf hatalı çıktı 8250+kdvIle 10bin hasar işlendi değer kaybı alabilirmiyim
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Merhaba Fatih bey,Ocak 2023 tarihinde sıfır aldığım Dacia Dokker marka ticari arabam ile 26.10.2021 tarihinde kazaya karıştım.(Bayan sürücünün fren yerine gaza basması sonucu) benim sol taraf çamurluklar ve iki kapı değişecek ,sol ön teker hasarlı vs. Sorum şunlar;
1.Benim aracım ticari olduğu için kaza tarihinden itibaren aracım serviste ve ben iş yapamıyorum, bu sebeple karşı taraftan ticari değer kaybı alabilirmiyim ,bunun en kısa yolu nedir.
2. Bu kaza tarihinden itibaren 10 gün araç kiraladım ( araya resmi tatil ve haftasonu girdi , eksper geç geldi ) ben bu kiralama bedelini karşı taraftan alabilirmiyim. Şimdiden teşekkürler..
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Selamlar suçlu tarafın sigorta şirketinden değer kaybı alınamıyorsa araç sahibine şahsi olarak zararı karşılaması için dava açılabilirmi teşekkürler
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Değer kaybını kusurlu taraf sigortasını yoksa kendi sigortam mi karşılayacak??
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
fatih bey merhaba benim aracım 2012 model trafikteyken benim aracın arkasında duran araca başka bir aracın çarpası sonucu benim aracın arka park sensör kemaralar ve tapon zarar gördü bunun için ne kadar değer kaybı çıkar bilgi verirmisiniz
Merhaba,
Detaylı danışma hizmetimiz ücretlidir.
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
aracımın kilometresi kaza anında 140 bindeydi
Fatih bey merhabalar. 25/10/2021 tarihinde volkswagen passat 2018 model 29959 km de ki aracımla kaza geçirdim ve hata kusuru %100 karşı tarafta ve 26/11/2021 tarihinde aracımı servisten onarılmış şekilde aldım ve onarım faturası 37785,54 TL çıkmış. Aracımın değer kaybı ne kadar alabilirim ve süreç nasıl olur öğrenmek istiyorum. Teşekkür ederim
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Trafik sigortam karşı tarafın deger kaybını öder mi yoksa bu tutar bana mı yansır
Trafik sigortanız karşı tarafın değer kaybını ödeyecektir.
Merhaba aracım 2013 model Mercedes tır. Dorsemde 10.000₺ cekici de 18.000₺ civarı hasar oluştu %100 haklı çıktım fakat aracımda daha önceden hasar kaydı vardı 18.604₺ ve 13.666₺ değerinde… suan değer kaybı talebi edebilir miyiz
Merhaba,
Detaylı danışma hizmetimiz ücretlidir.
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Merhaba Fatih bey aracıma arkadan vuruldu karşı tarafa verildi suç 2001 model Opel aracım arka tampon stop lambası şasede eğiklik var çamurluk boyanacak bagaj kapagı işlem görecek değer kaybı alabilir miyiz hasar kaydı henüz belli değil
Merhaba,
Detaylı danışma hizmetimiz ücretlidir.
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
25.09.2021 tarihinde trafik kazasinda karşı taraf 100 oraninda suçlu aracimda onden darbe aldi toplamda 21400 küsur tl hasar çıktı.deger kaybı icin başvurduğumda sigorta sirketi 944 tl deger kaybi ödemesi yapacaklarını söylediler.saka gibi ödeme yardımlarınızi bekliyorum.
Merhaba,
Detaylı danışma hizmetimiz ücretlidir.
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Aracıma 15 bin hasar kaydi cıktı ne kadar degerr kaybı alabilirim karşı taraf 100 de 100 kusurlu
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Fatih Bey;
Öncelikle açıklayıcı makaleniz için teşekkürler. Benim iki sorum olacak.
1. Araç Rayiç Değeri hesaplamasında, hangi tarihe ait değer esas alınmalıdır? Benim kazam Eylül 2023’de oldu. Sistemden eksper Kasım 2023’de atandı. Eksperin değer kaybı rapor tarihi 17.12.2021. Benim aracım için Kasım ve Aralık ayı arasında manidar bir fark oluşuyor. Piyasa değeri 150.000 TL’nin üzerine çıkıyor. ARD hesabında esas alınacak tarih için bakılması gereken hukuki veya idari düzenlemenin ismi nedir?
2. “Araç Değer Kaybı Hesaplama 2023″nin yürürlük tarihi nedir? Yukarıda bahsetmiş olduğum dosya için uygulanması yerinde midir?
Saygılarımla
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Merhabalar bugün bır kaza geçirdim solundan gelen araç sol arda kapimdan vurdu dur levhasına uymadı fakat aracım Ford Fiesta 2001 km 267 bin yarın tutanak ile fotoğraflar ile tamiciye götürücem değer kaybı alabilirmiyim sizce sol arka kapı komple içine girdi çamurluk falan gidik yani sol kismin yarısından itibaren mahvetti
Merhaba,
0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
Merhaba. 2023 Aralık ayında kazaya karıştım. Karşı taraf %100 kusurlu bulundu. Bir çamurluk ve bir kapı onarım yapıldı. Sigorta şirketi 5600 TL para hesabıma yatırdı. Aracım 2005 model, 310 000 km de ve yaklaşık piyasa değeri 100 bin ila 110 bin arasında. Değer kaybı alabilir miyim ve uğraşmaya değer mi? Teşekkürler
Selamun aleyküm avukat bey ben 19 mayıs gunu Konya Aksaray yolunun 65. Km sinde bir kamyonun U dönüşü yapmak yasaktır dönüş yapılamaz tabelasına aldırmayıp donüs yapmak istemiş ama istediği sekilde manevra yapamayıp sonra tekrar manevra yapabilmek için geri geri giderek üc serıtlı yolun 2 seridini yolun enlemine göre kapatması sonucunda benim sürücüsü olduğum otomobile hiç bir geçiş şansı tanımamış ve kazaya sebebiyet vermiştir sonrasında olay yerine gelen jandarma ve trafik ekiplerince kaza tutanağı tutulmuş ve kusur oranları belirlenmiştir olaydan bir hafta sonra. Kazaya ilişkin tutanakları savcılıktan alabildim 100 üzerinden 75 kusur karsı tarafa 25 kusura bana verilmiştir ancak benim kaza yapmadan önceki hızım kaza tutanaklarına tespit edilemedi olarak geçmiştir sigorta şirketinin görevlendirdiği eksper bu gün gelip araca bakmış ve aracın tamir edilemiyceğini dolayısıyla perte ayrılacağını bildirmiştir aracımın aracımın kasko bedeli 92bin TL cıkmaktadır sigorta şirketi raiç bedel olarak bu. Meblayı oderse kaza kusur payına gore 100%25 bu mebladn düşerimi? Kazadan 1 hafta önce 95tl ye aldığım araca 69 binalara hiç bir şekilde suc ve kusurum olmamasına rağmen bu sekıl bir tablo konusa onuma ne yapmam gerek..
Teşekkürler Fatih Bey. Oldukça açıklayıcı olmuş.
Meraba iyi günler aracım Opel astra 1,2 özel seri 2020 model 27 bin km ön far ön far beyni yurt dışından geliyor ön park sensörleri ön tampon ön kaput servisin dediği en az 29 ile 35 bin arasında masraf dedi daha iç kısmında bakılmadı park halinde aracıma vurdular karşı taraf %100 kusurlu sizce kaç TL değer kaybı çıkar teşekkürler birde bu değer kaybı beni tatmin etmez ise icra şura yoluyla karşı taraftan temin edebilir miyiz
Fatih bey merhaba
Makalemiz gayet başarılı
Aracım ile ana yoldan giderken talihe yoldan gelen araç çarptı ve sağ ön kapı değişti sağ arka kapı ve ara direkte düzeltme oldu tamponda lokal işlem oldu ne kadar değer kaybı alırım
Merhaba, benim aracımın Kasko değeri 276.549 hasar miktarı 1051 TL. 49.718 km ile kaza yaptım. Değer kaybını ben 5.254 TL hesapladım ancak sigorta 1051 TL ödedi. Sigorta tahkim komisyonu bilir kişisi de 1051 TL olarak hesapladı. Henüz nihai karar çıkmadı ama ben bu saatten sonra nasıl bir yol izleyebilirim.
Merhaba, aracımı teslim ettiğim kurumsal bir otoyıkama firmasınd çarptılar arka bagajda ve tamponda hasar oluştu. Yukarıdaki yazıda değer kaybı için iki taraflı bir kaza olması gerekiyor diye yazmışsınız. Burada değer kaybımı ben nasıl tahsil edebilirim.
Merhaba. Aracım arka tampondan çarptılar. Bu kaza sonucu arka tampon değişti ve 7500₺ bir tramer kaydı gözüküyor. Çoğu yerde plastik aksam olduğundan değer kaybı kapsamına girmiyor deniliyor fakat sizin sitenizdeki yazıdan da anladığım kadarıyla bu onarım artık değer kaybı kapsamına giriyor, doğru mudur?
Merhabalar,
Aracımla kaza yaptım karşı tarafta kasko var ve %100 suclu, yaklaşık 2 haftadır aracım sanayide expertiz geldi aracın piyasası 60 – 70 bin tl arasında, 30 bin tl ye yakın bir masraf çıkardılar henüz pert mi yapılacak mı bir karar alamadılar araçta 1998 model olduğu için parçaların çoğu yok. 1998 model 290 bin km de aracım eğer pert olmazda yaptırılırsa 30 bin tl lik hasar kaydı ile ne kadar değer kaybı oluşur? bu süre zarfında ben araçsız kaldım ve kalmaya devam edeceğim bu mağduruyetimi nasıl giderebilirim hangi yollara başvurabilirim?
16J9135 plakalı araçım kazaya karışmış dır karşı taraf 100 yüz suçlu 33150 tl hasar kaydı çıktı araçda değer kaybı ne kadar alabilirim
Merhaba Fatih Bey, Ben aracımla bir kazaya kartıştım %100 kusur bende karşı tarafla anlaştık, aracı sigortaya bildirmeden, servise gitmeden dışarıda bir ustaya yaptırdık tüm masrafları tarafımdan karşılandı, ödemelerin slipler dekontları faturaları bende , 2005 model olan araçta 9 bin TL masraf çıktı Sigortaya bildirilmeyen, exper atanmayan araç için şimdi değer kaybı istemişler , alabilirler mi?? nasıl itiraz etmem gerekiyor..
Merhabalar Fatih Bey..Çok açıklayıcı olan güzel makaleniz için teşekkür ederim..Benim sorum çok basit aslında..Bildiğim kadarıyla araç değer kaybı sigorta şirketlerinden tahsil ediliyordu,yanlız benim yaklaşık iki ay önce kadar açılmış bir icra dosyam var ve borçlu olan kısımda %100 kusurlu olarak kazaya karışdığımız şahsın ismi geçiyor.Benim o şahısla bir alıp veremediğim yok aksine çokda yakın sayılırız..Neden,icra dosyasının borçlu kısmında,araç sigorta şirketinin ünvanı yada ismi geçmiyorda,kaza yapan şahsın ismi geçiyor,kısa bi açıklarsanız sevinirim,Teşekkürler,iyi çalışmalar..
Merhabalar benim ilginç ve farklı bir sorum olacak.
Bir araba için satıcı ile anlaştım expertiz yaptırdım sonuç olarak expertizde de satıcının söylediği harici bir durum ile karşılaşmadığım için aracı aldım.
Fakat sonrasında kendi ustama aracı bakım için götürdüm. Aldığım araçta motor kapağı açılmış vb mekanik işlemler yapıldığını öğrendim. Satıcı ile görüştüm ve arabanın motorunun hararet yaptığını ve motor aksamıyla ilgili 28 parçanın değiştiğini serviste yapıldığını garantisinin devam ettiğini söyledi ve faturayı bana gönderdi ama tabiki bu bilgilerden hiçbirini ben arabayı satın almadan önce belirtmedi.
Satıcıya bunları alırken bana söylemediğini ben arabayı normal piyasa değerinde aldığımı ve aracın artık normal piyasa değerini etmeyeceğini söyledim. Satıcı aracın değerinin düşmediğini motor parçalarının serviste değiştiğini söyledi.
Şimdi bu durumda gerçekten benim aldığım aracın piyasa değeri düşmemişmidir gerçek piyasa bunu yansıtıyor mu eğer bu işlemlerden dolayı değer düşüklüğü varsa bunu satıcıdan talep edebilirmiyim ?
merhabalar 2017 dastir 105000 km de. aracın sol ön ve sol arka kapı ve orta direk deyişti serviste bana çarpan şahiş alkolluydu sigorta bu kişiden 75 bin TL hasar ödemesi aldı benim değer kaydın ne kadar tutar acaba saygılarımla
Merhaba iyi günler aracıma diğer bir aracın arka taraftan çarpması sonucu yetkili serviste onarım yaptırdım ve 13.000 TL fatura çıkartıldı.Bunun sonucunda araç değer kaybı davası açtım ancak bilirkişi aracın daha önceden aynı kısımdan hasarı oluştuğu ve herhangi bir değer kaybının olmadığı yönünde bir rapor tanzim etmiş.
Şimdi ben şunu öğrenmek istiyorum aynı kısımdan daha önce alınan hasar bende değil aracın benden önceki sahibinde oluşan bir hasar ve değer kaybı,dolayısıyla bende oluşan bu değer kaybı mağduriyetini nasıl tanzim edebilirim.Netice olarak ben alırkenki TRAMER dosyalarına bende oluşan TRAMER kaydı da eklenecek ve ben aracımı satacak olursam ekstra bir TRAMER kadıyla satıyor olacağım ve tabii bu aracın satış değerini de etkiliyor olacak…
MERHABA.
ARACIMIN ÜZERİNE RÜZGARDAN DOLAYI BİR İŞYERİNE AİT ÇATI DÜŞTÜ. İŞYERİNDEKİLER SİGORTALARI OLMADIĞINI SÖYLEYİP DEĞER KAYBINI ÖDEMEMEK İÇİN UĞRAŞIYORLAR. ANCAK ARACIMDA 70.000-TL GİBİ BİR HASAR MEVCUT. HALİYLE ARACIMIN DEĞERİ OLDUKÇA DÜŞTÜ. BUNUN İÇİN DEĞER KAYBI ALABİLİR MİYİM?
Merhaba iki sorum olacak. Birincisi aracımda 23400 TL ilk onarım masrafı oldu. 100% karşı taraf hatalı olduğundan karşı taraf ödedi. Değer kaybı başvuru için uğraşmaya değer mi?
İkinci sorum. Vekâlet ücretiniz nedir. Bu işlemler için. Eposta ile yanıtlayabilirseniz sevinirim.
Merhabalar ben aracımla bir kaza yaptım karşı taraf asli ve tam kusurlu çıktı, ekspertiz tarafından 19.500 TL onarım bedeli belirlendi fakat benim aracımın bu kazadan önce ağır hasar kaydı vardı bu halde sigorta şirkentinden değer kaybı alabilmem mümkün müdür?
Merhaba. Kavşakta aracıyla karşıya geçerken kırmızı ışıkta durmayacak bana bir araba çarptı. tutanağı da böyle yazdık. ancak karsi tarafın araci trafik sigortası yapılmamış. Bu durumda ne yapmalıyım
2022 model 7000 km deki aracımı garajdan çıkarıp kapı önüne koydum iki dakika sonra komşunun oğlu geri geri gelip vurdu. Farın ayakları kırıldı, plastik tamponda ve panjurda bir miktar boya kalkması oldu. Aracın marka kaskosu var servise başvurduk, ama daha bir işlem başlamadı. Ben şahsen aracın farının değişmesini, tampon ve panjura da hasarlı bölgelerine lokal boya talep ettim. Servis farı tamir ettiririz hasarlı yerlere de rötüş yaparız falan dedi. İki şekilde de mağdur ben oluyorum. Bu durumda mağduriyetimi gidermek için değer kaybı almak istiyorum ama far değişimine ve plastik aksam onarımına çıkmaz çıksa da çok birşey verilmez dediler. Değer kaybı için yardımcı olur musunuz?
merhaba, arabanın motorunu orijinal sıfır motorla değiştirince değer kaybı olur mu?
araçta 40 bin hasar kaydı var değer kaybı ne kadar alır karşı taraf
merhabalar bende 1997 model Renault Broadway markalı aracım var aracım park halinde kazaya karıştı ön panel ön sağ çamurluk ön sağ podye ön tampon arka tampon ön sağ far motor kaputu degiscek dediler aşağı yukarı 40 bin TL masrafı var dediler kaportacımiz kilometre 214 bin civarlarindaydi daha önceden de hiç kazası yoktu bunlara istisnaden ne kadar civarında bır değer kaybı çıkar
MERHABA. MADDİ HASARLI TRAFİK KAZASI SONRASINDA ARACA BOYA VURULMADAN SADECE GÖÇÜK DÜZELTME İLE ONARIM YAPILIDI. BU DURUM (BOYA YAPILMAMIŞ OLMASI)DEĞER KAYBI ALMAYA ENGEL MİDİR?
10 13 2023 tarihinde kaza yaptım kusur yüzde yüz olarak karşı tarafa verildi 160 artı kdv tamir çıktı bunun için ne kadar değer kaybı alabilirim
aracıma arka tamponuna vurdular 8000 tl onarım bedeli oldu karşı tarafın sigortasına belgeleri gönderdim red maili geldi Karayollari Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasi Genel Sartlari ekinde yer alan esaslara göre “Çekme Belgeli ve Hurda Belgeli islemi görmüs araçlar.” teminat disidir. bununla alakalı nasıl bir yol izleyebilirim
aracınızın ağır hasar kaydı var ise değer kaybı alamazsınız
2024 model Hyundai byon aracıma park halinde ön sağ tekerden vuruldu. Sol tabla,sol ön taşıyıcı,sol rot başı,porya bilyası değişimi yapılacaktır. Kaporta aksaminda herhangi bir sıkıntı yoktur. Aracım bir aylık ve 2500 km dedir. kaporta aksamında hasar olmadığı için değer kaybı olmaz diyorlar. bu konuda bilgi verebilir misiniz.
Merhabalar Fatih Bey;
2020 Model Jeep markalı aracım, Tramer kaydı temiz ve Orjinal, Değeri, 1.300.000- 1.350 bin lira değerinde. 56.000 km. de olan aracıma sağ kapıdan vuruldu. Trafik kaza raporuna bakılarak %100 hata , kusur karşıya verildi.
aracımda; Sağ Ön Çamurluk ve Sağ Kapı değişti. Sağ arka kapıdaki hasar boyandı.
Özel anlasmalı serviste yapılan aracım için sigorta, eksper onayı ile; değişen ve boyanan parçalarla ilgili 105.000 TL . ödedi.
Değer Kaybı için başvurduğumuz sigortadan 160 .000 TL talep ettik, uzman eksper değerlendirmesi neticesinde ilgili sigorta 98.000 TL . ödeme yaptı hesabıma.
Tahkime gitsem, ne olur? alabilir miyim ?
Ne yapmam gerekir?
Cevap verirseniz, memnun olurum.
Yusuf C.
Merhaba,
Mesai saatleri içerisinde 0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
aracım 160 binde 1992 model orijinal ligi bozulmasın diye boyatmadim dahi çünkü doğan l düşük kilometre ve orijinal olması 200 bin gibi rakamlara gidiyordu satmadım çünkü hatırası var ama kırmızı ışıkta arkadan vurdular 22.500 gibi hasar kaydı çıkacak karşı taraf polis tutanağı da var 100 yüz suçlu ve şuan aracımı satsam 100 bin evet ciddi bir değer kaybı var ve satmayı zaten düşünmüyorum dedim hatirasi var .değer kaybı ve günlük 2500 TL alalım diye ararilar itimat etmedim doğruluk payı nedir.
Merhaba,
Detaylı danışma hizmetimiz ücretlidir.
Mesai saatleri içerisinde 0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla
sayın avukatım adana çukurova bld.hukuk şefiyim yeni emekli oldum. ocak 2025 tarihinde 2024 model skoda süberb aldım apt. parktayken 10 kat balkondan sürgülü cam kırılarak aracın tavan bölümünde 1 karış çapında çizikler oluştu biraz derinler de var. araç pahalı ancak tamir 20 binle yapılsa da araç tavanınıda oluşması aracın yeni olması nasıl olur aracın faturası 2590000 ancak yeni faturalar 2980000 civarı bizim araç ta değer kaybı hasarlamı ölçülecek.. saygılar sunarım
Merhaba,
Mesai saatleri içerisinde 0 312 220 36 30 arayarak danışma hizmeti alabilirsiniz.
Saygılarımızla