Kurumlar Arası Geçiş

Bu yazımızda uygulamada adına kurumlar arası geçiş denilen nakil işlemi üzerinde duracağız. Öncelikle kurumlar arası yatay geçişin tanımı ve geçici görevlendirme müessesesinden farkı ortaya konulacak, ardından nakil sürecinin safhaları açıklanmaya çalışılacaktır.

Uygulamada genellik gösteren temel yapının yanı sıra bilhassa Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı örnekleri üzerinde durularak ilgili Bakanlıkların konuya ilişkin özel mevzuat hükümlerine de değinilecektir.

Ayrıca bu yazı içerisinde kurumlar arası nakil talebine ilişkin bir dilekçe örneğine de yer verilerek, uygulamada bu yönde talebi olan devlet memurlarına yardımcı olmaya çalışılacaktır. 

İlginizi Çekebilir: Polis Mülakat İptal Davası

Kurumlar Arasi Gecis 3 Tahancı Hukuk Bürosu - Ankara Avukat
Kurumlar Arası Geçiş 6

Kurumlar Arası Geçiş Nedir? 

Kurumlar arası yatay geçiş ifadesi, güncel hayatta yerleşik olsa da hukuk sistemimizde terimsel olarak böyle bir ifade bulunmamaktadır. Devlet memurlarının bir kurumdan bir başka kuruma geçmesi işlemine “nakil” adı verilir ve genel olarak 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 74’üncü maddesinde “Memurların bir kurumdan diğerine nakilleri” başlığı altında düzenlenmiştir. 

Burada üzerinde önemle durulması gereken konulardan birisi de kurumlar arası nakil işleminin, “kurumlar arası geçici görevlendirme” ile karıştırılmaması lüzumudur. Kurumlar arası geçici görevlendirme, adından da anlaşılacağı gibi “geçici”, yani süreli olup 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin Ek 25 inci maddesine göre yapılır. 

Memurun bir kurumdan diğer bir kuruma nakledilmesi ise, memurun tüm özlük haklarını etkileyen, kısacası statüsel pozisyonunda kalıcı değişiklik yaratan bir idari işlemdir.

Kurumlar Arası Geçiş Nasıl Yapılır?

Kurumlar arası geçiş, her ne kadar 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 74 üncü maddesinde düzenlenmiş ise de, bu düzenlemenin tek başına tüm kurumlar için geçerli bir ortak uygulama modeli teşkil ettiği söylenemez.

Bu hâl esasında mümkün de değildir, çünkü her kurumun ihtiyacı, kadro gereklilikleri ve nakil için aradığı hukukî prosedürler yapısal farklılık gösterebilir. Bu sebeple, kurumlar arası nakil işlemine 657 sayılı Kanun’un cevaz verdiği söylenebilse de, uygulamada ilgili kurumların yönetmeliklerine ve bilhassa varsa Teşkilat Kanunlarına bakmak gerekecektir. 

Kurumlar arası geçiş, memurların özlük hakları ile yakından ilişkili bir konudur. Bu sebeple ayrıntılarına bir alt başlıkta değinecek olmakla birlikte, burada kısaca ifade edebiliriz ki, bir memur çalıştığı kurumdaki derecesine eş bir derecede başka bir kuruma naklen geçebileceği gibi, şartları varsa daha üst derecede bir pozisyona da geçebilir.

Kurumlar arası geçiş sürecinde daha alt dereceki bir memuriyete geçmesi de mümkün olduğu hâlde bu hususta memurun muvafakati gerektiği gibi, en fazla üç derece altına geçiş yapılabilmesi mümkün olmaktadır.

Kurumlar Arası Geçiş Şartları

Bir memurun çalışmakta olduğu kurumdan bir başka kuruma nakline ilişkin işlem belli bir süreç izlenerek yerine getirilir. Kurumlar arası geçiş süreci genel hatları ile aşağıda açıklanacaktır:

  • 1. Geçiş yapmak isteyen memurun dilekçe vermek suretiyle talepte bulunması gerekmektedir.
  • 2. Memurun nakil talebinde bulunduğu kurumun memurun halihazında çalıştığı kurumdan muvafakat alması gerekmektedir. 
  • 3. Memurun geçiş yapmak istediği kurumun kendi kazanılmış hakkının kapsamında olması gerekmektedir.
  • 4. Memurun aseletinin tasdik olması gerekmektedir.

Memurun Nakil Talebinde Bulunması

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, kurumlar arası geçiş işlemi için “kurumlar arası muvafakat” şartını aramaktadır. Bu muvafakatin sağlanması için öncelikle memurun naklen geçmek istediği kuruma yazılı bir dilekçe ile başvurarak naklini talep etmesi gerekmektedir. İlgili kurum memurun bu isteğini değerlendirecek yerinde görürse kabul edecek, yerinde görmezse reddedebilecektir. Ancak burada önemle belirtilmesi gereken bir husus vardır ki, belli kadrolar için açılmış bulunan sınavlarda başarı göstermiş bulunan kişilerin durumu farklılık arz etmektedir. 

Kurumlar Arasi Gecis 2 Tahancı Hukuk Bürosu - Ankara Avukat
Kurumlar Arası Geçiş 7

Kurumlar Arası Yazışma

Memurun yazılı nakil talebini yerinde bulan kurum, memurun hâlen görevli bulunduğu kuruma resmi bir yazı göndererek nakil işlemine muvafakat gösterilmesini talep eder. Muvafakat hususunda yetkili makam atamaya yetkili amir’dir. Amir, nakil talep eden kurumun yazısına olumlu ya da olumsuz cevap vermek hususunda takdir yetkisine sahiptir. Ancak bu takdir yetkisi, keyfî ve mutlak bir yetki olmayıp kamu yararı ve hizmet gerekleri ile koşullandırılmış durumdadır. Bir başka anlatımla eğer atamaya yetkili amir, nakil talebini reddedecek ise bu kararının temelinde kamu yararı ve hizmet gereklerinin bulunduğunu gerekçelendirebilmelidir.

Nakil İşlemi

Eğer kurumlar arası muvafakat süreci tamamlanırsa memur;

  1. Kazanılmış hak dereceleri üzerinden eş derecede bir göreve nakledilebilir.
  2. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 68’nci maddesinde yer alan şartlar gözetilerek derece yükseltilmesi suretiyle nakledilebilir.
  3. Memurun rızası olmak şartıyla en fazla üç derece altındaki bir göreve nakledilebilir. 

Bu nakil işlemi kural olarak kurumlar arasında, fakat aynı sınıf içerisinde (örneğin teknik hizmetler sınıfı) gerçekleşir. İstisnâi olarak memurun eğitim durumuna uygun başka bir sınıfa geçirilmesi de mümkün olabilmektedir. Ancak bunun ek bir kısım şartları bulunmaktadır. Bu hususta Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik hükümleri incelenmelidir. 

Naklen Atama Nedir ? Kurumlar Arası Naklen Atama

Kurumlararası naklen atama, devlet memurlarının görev yapmakta olduğu bir kurumdan başka bir kuruma kurumların muvafakati ile geçişinin sağlanmasını ifade etmektedir. Kurumlararası naklen atamayı 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 74. maddesi düzenlemektedir. Hükme göre, “Memurların bu Kanuna tabi kurumlar arasında, kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68 inci maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle, bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan, bir kadroya nakilleri mümkündür. Kazanılmış hak derecelerinin altındaki derecelere atanabilmeleri için ise atanacakları kadro derecesi ile kazanılmış hak dereceleri arasındaki farkın 3 dereceden çok olmaması ve memurların isteği de şarttır.” Buna göre kurumlararası naklen atamanın gerçekleşebilmesi için birkaç şartın bulunması gerekmektedir. Bunlar, her iki kurumun da 657 sayılı Kanuna tabi olması, memurun talebi, kurumların atama konusundaki muvafakati, memurun nakledileceği kurumda aynı hizmet sınıfı için yeterli şartları taşıyor olması ve diğer yasal şartların bulunması gerekmektedir. Ayrıca, memurun kazanılmış hak derecesi altındaki bir kadroya atamasının yapılabilmesi için derece farkının 3 dereceden fazla olmaması ve memurun bu atama konusundaki onayı gereklidir. Aksi halde yapılan atama hukuka aykırı olur ve idari işlemin iptali gerekir.

Naklen atama konusunda izlenecek ilk usul olarak memurun yazılı bir dilekçe ile görev yapmak istediği kuruma başvurması gerekmektedir. Memurun görev yapmak istediği kurum, bu talebi değerlendirir ve memurun görev yaptığı kuruma bir yazı göndererek nakil işlemi için muvafakat gösterilmesini talep eder. Kurumlar arasında yürütülen bu yazışma neticesinde memurun görev yaptığı kurum amiri, idari takdir yetkisini kullanarak nakle muvafakat ettiğini veya etmediğini diğer kuruma bildirir. Kurum amirinin kullandığı takdir yetkisi, mutlak ve sınırsız bir yetki değildir. Bu yetkinin kamu yararı ve gerekleri gözetilerek memurun özlük haklarına halel getirmeyecek şekilde kullanılması gerekmektedir. Yetkinin kullanılması yargı denetimine tabi olup idari yargıda iptal davasına konu olabilmektedir.  

​Bu husus Devlet Memurları Kanunu’nun 74. Maddesinde düzenlenmiştir. “Memurların bu Kanuna tabi kurumlar arasında, kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68 inci maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle, bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan, bir kadroya nakilleri mümkündür. Kazanılmış hak derecelerinin altındaki derecelere atanabilmeleri için ise atanacakları kadro derecesi ile kazanılmış hak dereceleri arasındaki farkın 3 dereceden çok olmaması ve memurların isteği de şarttır.” Bu kanun hükmüne göre naklen atamanın yapılabilmesi için bazı şartların varlığı gerekmektedir. Buna göre naklen atama yapılmak istenen kurumun da halihazırda çalışılan kurumunda DMK’ya tabi olması gerekmektedir. Ayrıca memurun kazanılmış hak derecesinin altındaki bir kadroya geçiş yapabilmesi içinse derece farkının 3 dereceden fazla olmaması ve memurun bir atama konusunda onayı gerekmektedir.

Kurumlar Arası Geçiş Dilekçe Örneği

Yukarıdaki başlıkta kurmlar arası nakil işleminin ilk basamağı olarak memurun naklen geçiş yapmak istediği kuruma hitaben yazılı bir talep dilekçesi ile başvurması gerekliliğinden söz etmiştik. İşte başka bir kuruma naklen geçiş yapmayı isteyen bir memur, ilgili kuruma hitaben yazılmış bir dilekçe ile bu talebini iletecek ve bu dilekçede ilgili kuruma naklen geçiş talebini kabul edilebilir kılan (eğitim durumu, mesleki çalışma, kitap vs.) özelliklerini anlatacaktır. Bir başka anlatımla bu dilekçe, ilgili kurumu söz konusu memuru kadrosuna dahil etme konusunda ikna edici olmalıdır. Bu sebeple herkes için geçerli tek bir dilekçe örneğinden söz etme olanağı yoktur. Bununla birlikte yine de ana hatları ile şöyle bir dilekçe örneği sunabiliriz:

………… GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE

…………… MÜSTEŞARLIĞINA

………………BAŞKANLIĞINA

(İlgili makam yazılmalıdır)

…….. Bakanlığı ……….. Genel Müdürlüğü ………. İl müdürlüğünde …… sicil sayılı….. olarak görev yapmaktayım. Devlet memurluğu görevine ….. tarihinde ………’de ……. olarak başladım. Sırası ile …………… görevlerinde bulundum.

Görevim esnasında……. eğitimleri aldım. 

……. Tarihinde …… Üniversitesi…. Fakültesi…… Bölümünden…… mezun oldum. (Varsa yüksek lisans ve doktora bilgileri de yazılmalıdır.)

(Varsa)………. konularında yayınlanmış makalelerim, kitaplarım bulunmaktadır.  

Genel Müdürlüğünüz/Müsteşarlığınız/Başkanlığınız bünyesinde boş bulunan ……. Kadrosunda hizmet etmeyi talep ediyorum. Bu sebeple öncelikle ……. kadrosuna, bunun mümkün olmaması durumunda ise durumuma uygun unvanda bir göreve naklen atamamın yapılması hususunda gereğini arz ederim…./…/……

İsim-unvan-imza

Sağlık Bakanlığı Kurumlar Arası Geçiş

Sağlık Bakanlığı bünyesinde çalışan devlet memurları da esasen 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tâbi olmaları sebebiyle, daha önce ilgili başlık altında nakil işlemleri sürecine dair yapmış olduğumuz açıklamalar onlar hakkında da aynen geçerlidir. 

Bununla birlikte 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu, Ek 6 ncı maddesinde:

“Devlet memuru veya sözleşmeli sağlık personeli olarak Devlet hizmeti yükümlülüğünü tamamlayanlar, talepleri halinde sürelerle ilgili sınırlamalara tâbi olmaksızın ilgili mevzuata göre kurum içi veya kurumlar arası naklen veya açıktan atamaya hak kazanırlar.” Hükmü yer almaktadır.

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 74 üncü maddesinin uygulanmasına ilişkin olarak Sağlık Bakanlığı personeli özelinde ayrıca Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşları Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nin “Kurumlar Arası Naklen Atama” başlıklı 17. Maddesinde düzenlenen şartlar göz önünde bulundurulmalıdır.  

Aile hekimliği özelinde ise, 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu’nun 3 üncü maddesi, Sağlık Bakanlığını, diğer kurumlarda uzman tabip, tabip ve aile sağlığı çalışanı olarak çalıştırılacak sağlık personelini, kendilerinin talebi ve kurumlarının veya Bakanlığın muvafakatı üzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın, sözleşmeli olarak çalıştırmaya veya bu nitelikteki Bakanlık personelini aile hekimliği uygulamaları için görevlendirmeye veya aile hekimliği uzmanlık eğitimi veren kurumlarla sözleşme yapmaya yetkili kılınmıştır. 

Ayrıca bu konuda yapılacak işlemler için 2020/1 sayılı “Sağlık Bakanlığı tarafından Aile Hekimliğine Geçişte Muvafakat İşlemleri Başlıklı Genelge” hükümleri göz önünde bulundurulmaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Kurumlar Arası Geçiş

Milli Eğitim bakanlığı özelinde yapılacak nakil değerlendirmesi hususunda ikili bir ayrım gözetilmelidir. Öğretmenler ve diğer memurlar.

Öğretmenler

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumları ile kurs ve seminerlerde eğitim-öğretim hizmetlerini yürütmek üzere ilgili mevzuatı çerçevesinde öğretmen kadrosuna atanan kişiler hakkında “Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği” hükümleri uygulanır. Bu yönetmelik hükümlerine göre “kurumlar arası yeniden atama” suretiyle öğretmen olunabilmesi için;

  “MADDE 8 – (1) Devlet memurluğundan ayrılmış olanlar, daha önce eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfına dâhil öğretmen unvanlı kadroda adaylıklarının kaldırılmış olması şartıyla, öğretmen olarak atanmak üzere yeniden atama kapsamında başvurabilir.

(2) Devlet üniversitelerinde en az iki yıl öğretim üyesi, öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi ve uzman olarak görev yaptıktan sonra bu görevlerden ayrılanlar, mezun oldukları alanların Bakanlığın öğretmenliğe atanacakların tespitine ilişkin kararına göre atama yapılacak alana uygun olması şartıyla, öğretmen olarak atanmak üzere yeniden atama kapsamında başvurabilir.

(3) Kamu kurum ve kuruluşlarında hâlen görev yapmakta olanlar, daha önce eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfına dâhil öğretmen unvanlı kadroda adaylıklarının kaldırılmış olması şartıyla, öğretmen olarak atanmak üzere kurumlar arası yeniden atama kapsamında başvurabilir.

(4) Devlet üniversitelerinde hâlen görev yapmakta olanlardan en az iki yıl öğretim üyesi, öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi ve uzman olarak görev yapmış olanlar, mezun oldukları alanların Bakanlığın öğretmenliğe atanacakların tespitine ilişkin kararına göre atama yapılacak alana uygun olması şartıyla, öğretmen olarak atanmak üzere kurumlar arası yeniden atama kapsamında başvurabilir.”

  • “Kurumlar arası yeniden atama” suretiyle öğretmen ataması usulü, aynı yönetmeliğin 13. Maddesinde belirginleştirilmiştir. 
  • Milli Sporcuların Beden Eğitimi Öğretmenliği kadrolarına atanması 9. Maddede, Engellilerin atanması ise 10. Maddede düzenlenmiştir. 
  • Atama izni verilen öğretmen kadrolarının en fazla %1’i yeniden atama ve kurumlar arası yeniden atamada kullanılır (md. 11/1).

Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmen olarak çalışmakta olan kişilerin de genel hükümler çerçevesinde başka bir kuruma naklen atanmaları mümkündür. Ancak Bakanlığın merkez veya taşra teşkilatında yöneticilik görevleri hariç olmak üzere eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı dışındaki görevlere istekleri üzerine atananlar, bu görevlerde en az üç yıl çalışmadan yeniden öğretmenliğe atanamaz. Bunların atamaları üç yılın sonunda zamana bağlı olmaksızın yapılabilir (md. 58/2) .

Diğer Memurlar

Millî Eğitim Bakanlığının merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak görev yapan diğer memurlar “Millî Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkında Yönetmelik” hükümlerine tâbidirler. 

Söz konusu yönetmeliği 24 üncü maddesi 

“Diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görevli personelden bu Yönetmelikteki aynı unvana veya bu unvanın bulunduğu grupta ya da alt grupta yer alan diğer unvanlara, görevin gerektirdiği şartları taşımak kaydıyla genel hükümlere göre naklen atama yapılabilir.” hükmüne yer verilmek suretiyle genel hükümlere atıf yapılmakla yetinilmiştir. 

Kurumlar Arasi Gecis Tahancı Hukuk Bürosu - Ankara Avukat
Kurumlar Arası Geçiş 8

657 Kurumlar Arası Geçiş

Esasen daha önce yapmış olduğumuz açıklamalar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tâbi personelin nakil işlemleri konusunda büyük ölçüde açıklayıcı olmalıdır. Bununla birlikte bu başlık altında önceki açıklamaların genel bir özetlemesini yaptıktan sonra, değinmediğimiz bazı hususlara da temas etmek istiyoruz.   

Öncelikle ifade etmek gerekir ki devlet memurlarının nakil işlemleri, 657 sayılı DMK’nın 74’üncü maddesine uygun olmanın yanı sıra, naklen geçiş yapılmak istenen kurumun özel mevzuat hükümlerine de uygunluk içermelidir. Bunun yanı sıra, memur nakil suretiyle geçmek istediği kurumdaki her pozisyona geçmeyi talep edemez. Geçmeyi talep ettiği sınıfın hizmet sınıfı ile uygunluk göstermesi, ya da sınırlı bazı uygulama örnekliklerinde en azından eğitim durumuna uygun olması gerekir.

Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin Ek 1’nci maddesinde:

“Kurumlar aynı unvana veya bu unvanın bulunduğu aynı alt gruptaki diğer unvanlara veya daha alt unvanlara naklen atama yapabilir. Diğer personel kanunlarına tabi olanların 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi görevlere atanmalarında ihraz ettikleri unvanlar, aynı unvanın olmaması halinde öğrenim durumu ve ihraz ettiği unvanla birlikte atanacağı unvan ve Devlet Personel Başkanlığının olumlu görüşü dikkate alınır. İlk defa açıktan atamalarda bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz.” hükmü yer almaktadır.

Buna göre diğer teşkilat kanunlarına tâbi olarak görev memurlardan, 657 sayılı DMK kapsamındaki bir göreve naklen geçiş talebi söz konusu olmuş, fakat 657 sayılı Kanuna tâbi kurumda böyle bir unvan mevcut değilse, memurun öğrenim durumu dikkate alınacaktır. Bununla birlikte konuya ilişkin olarak Devlet Personel Başkanlığının olumlu görüşüne ihtiyaç vardır. 

SONUÇ OLARAK;

Her ne kadar kurumlar arası nakil işlemi ilgili olarak, kurumların atamaya yetkili amirlerinin takdir yetkisi belirleyici bir işlev görmekte ise de, bu takdir yetkisinin mutlak olmadığı, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde kamu yararı ve hizmet gerekleri doğrultusunda kullanılması gerektiği bilinmelidir. 

Bu sebeple gerek nakil isteminin reddine ilişkin idari işlem ve gerekse halen çalışılmakta olunan kurumun muvafakat vermemesine dair tesis edilen idari işleme karşı, memurun süresi içerisinde idari yargı mercilerinde iptal davası açmak hakkı vardır.   

Kurumlar Arası Yatay Geçiş Nedir?

Kurumlar arası yatay geçiş, devlet memurlarının görev yapmakta oldukları kurumdan bir başka kuruma, kurumlar arası muvafakat temin edilmek suretiyle naklen geçmesi işlemine denir.

Kurumlar Arası Geçiş Nasıl Yapılır?

Kurumlar arası geçiş, memurun yazılı talebi, kurumların karşılıklı muvafakat ve onayı ile gerçekleşir.

Kurumlar Arası Geçiş Şartları

Kurumlar arası geçişin gerçekleşmesi için aranan yasal şartların sağlanmış olması, kurumların geçiş için karşılıklı muvafakat göstermeleri ve memurun naklen gideceği kurumda aynı hizmet sınıfına geçmesinin mümkün olması şartlarına bağlıdır.

Hemşirelikten Öğretmenliğe Geçiş Nasıl Olur?

​Hemşirelerin öğretmen olarak atanabilmeleri bazı şartların varlığı halinde mümkündür. Öncelikle sağlık meslek liselerinde öğretmen ihtiyacının oluşması gerekmektedir. Bu ihtiyacın Sağlık Bakanlığı tarafından kamuoyuna duyurulması gerekmektedir. Hemşirelikten öğretmenliğe en az lisans mezunu olanlar atanabilir. Hemşirelikten öğretmenliğe geçiş için KPSS10 puanına ihtiyaç vardır.

Hemşire Hangi Kurumlara Geçiş Yapabilir?

Hemşireler, Sağlık Bakanlığı nezdinde çalışmaktadırlar. Sağlık Bakanlığı’ndan Milli Eğitim Bakanlığı’na geçişler mümkündür. Çünkü hemşireler belirli şartların varlığı halinde öğretmen olabilmektedirler. Yine hemşireler kurumlar arası geçiş şartını sağlamaları halinde başkaca herhangi bir devlet kurumuna geçiş yapabilmektedirler. Naklen atama yoluyla da başka kurumlara geçiş yapmaları mümkündür.

Öğretmen Hangi Kurumlara Geçiş Yapabilir?

Eğitim fakültesinden mezun olanların ilk amacı genellikle öğretmen olmaktır. Ancak bazen öğretmen olarak görev yapanların başkaca mesleklere geçiş yapmak istedikleri de sık sık karşılaşılan bir durumdur. Öğretmenlik diğer memurluklardan daha üst kademede yer aldığındandan öğretmenlikten alt kadrolara geçiş, geri hizmet olarak nitelendirilmektedir. Böyle bir durumda öğretmen başka kurumlarda düz memur olarak görev yapabilir. Bunlar genellikle; belediyeler, vergi daireleri, tapu müdürlükleri ve üniversitelerdeki memurluklardır.

Üniversite Hastanesinden Sağlık Bakanlığına Geçiş Nasıl Olur?

Üniversite hastanesinde hemşire olarak çalışanların sağlık bakanlığı nezdindeki devlet hastanelerine geçiş yapmak istedikleri sıkça karşılaşılan bir durumdur. Üniversitede çalışan hemşireler eğer ki sağlık bakanlığına geçiş yapmak istiyorlarsa öncelikle üniversitedeki görevlerinden istifa etmeleri gerekir. İstifa ettikten sonra tekraren KPSS’ye girmeleri gerekir. KPSS sonucunda atanmak istedikleri kuruma göre tercih yaparak sağlık bakanlığı nezdindeki devlet hastanelerine geçebilirler.

Adalet Bakanlığından Sağlık Bakanlığına Geçiş Nasıl Olur?

Kurumlar arası geçiş farklı kurumlar nezdinde çalışan devlet memurlarının statülerine eş derecedeki bir başka kuruma geçebilmelerini sağlayan bir yöntemdir. Devlet memurları bu geçiş türünü kullanarak kurum değiştirmek istediklerinde istifa etmelerine gerek kalmadan doğrudan istedikleri başka bir kuruma geçebilmektedirler. Kurumlar arası geçiş için ise; memurun talebi, memurun aday memurluk aşamasını tamamlamış olması, muvafakat, memurun geçiş yapmak istediği kurumun kendi kazanılmış hakkının kapsamında olması, kurumlar arası geçiş yazışmaları ve nakil işleminin yapılmış olması gerekmektedir. Bu şartlar sağlandığı takdirde adalet bakanlığının kurumunda görev yapan bir memurun sağlık bakanlığına bağlı bir kuruma geçmesi mümkün olmaktadır.

“Kurumlar Arası Geçiş” üzerine 43 yorum

  1. MEB’DE 9 yıl 657 EÖHS da öğretmen olarak görev yaptım ve sağlık Bakanlığı’nda kimyager atandım.bu yıl tekrar MEB’ e kurumlar arası yeniden atama için dilekçe verdim kadrolu öğretmen alimi yok diye cevap geldi. Her ne kadar kanunen geçirebiliyor görünse de geçiş olmuyor.

      • 7 yıldır üniversite hastanesinde sağlık teknikeri olarak çalışıyorum. Eşim TSK mensubu . Eş durumu tayininden sağlık bakanlığına geçmeyi istedik ama kurumlararası geçiş 2016 dan beri kapalı olduğu için malesef bizde aylardır ayrı yaşıyoruz. Kanunda aile bütünlüğü diye yazılsada malesef uygulanmıyor . Benim gibi binlercesi bu konuda mağdur!

  2. MEB de 8 senedir sınıf öğretmeniyim.adalet meslek yüksekokulu bu bitirdim.icra müdür yardımcılığına geçiş yapabilir miyim

  3. Sağlık bakanlığında hemşire olarak çalışıyorum matematikten mezunum meb e geçiş yapabilirmiyim öğretmen olarak

  4. Türk dili ve edebiyatı öğretmeniyim.8.yılimdayım.Uluslararası iliskiler diplomam var.Kaymakamlik sınavına başvurdum.İlgili sınav ve süreçleri geçersem kaymakamlığa geçiş yapabilir miyim?Süreç hakkında bilgi verebilir misiniz.Teşekkürler

  5. 7 yıldır adalet bakanlığı Ctw müdürlüğün de infaz ve koruma memuru olarak görev yapmaktayım.. Bilg. Teknikeri
    mezunuyum. karayolları genel müdürlüğüne ünvan dan dolayı geçiş talep edebilir iyim. Cevap Red gelirse dava açıp kazanabilirmiyiz emsal karar varmıdır TEŞEKKUR EDİYORUM

  6. Diyanet işleri başkanlığında 2 senedir imam olarak görev yapmaktayım, ilahiyat mezunuyum, din kültürü öğretmeni olarak meb e geçiş yapabilir miyim? (Sözleşmeli imam olmam durumu değiştirir mi?)

  7. 6 yıldır milli eğitim bakadayım bu pandemi olduğundan beri geçici olarak görevlendimeyle devlet hastanesinde çalışıyorum ama tam geçmek istiyorum

  8. Iyi gunler ben 15 yıllık meb de kadrolu sınıf öğretmeniyim.önlisans ilahiyat mezunuyum.Ayrica diyanetin 4-6 yaş kres egitimi sertifikam var .Diyanette kuran kursu öğretmenligine gecmek istiyorum ne yapmam gerekiyor.kpss ve yeterlilik sınavı sart mı .kurumlar arası geçisle direk gecebilirmiyim

  9. Emine
    Diyanet işleri başkanlığında kuran kursu öğreticisiyim. Meb’e geçme durumum nedır? Kurumlar arası geçiş oluyor mu, şartlari nedir?

  10. 4 Yıllık Kamu Yönetimi Mezunuyum veDiyanet İşleri Başkanlığında İmam-Hatip olarak görev yapmaktayım.
    Hangi Kurumlara Geçiş Yapabilirim.
    Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

  11. Merhaba, Sağlık Bakanlığı nda 22 yıllık hemşireyim. 2012 yılında Resim İş Öğretmenliğinden mezun oldum, o yıl Kurumlararası geçiş kaldırıldı maalesef. Son zamanlarda takip edemedim.
    Öğretmen olmak istiyorum, bu meslekten bıktım artık. Kurumlar arası geçiş hakkım var mı, ya da Kurumlararası geçiş yeniden geri gelir mi?
    Teşekkürler…

  12. Merhabalar Sahil Güvenlik Komutanlığında görev yapmaktayım İçişleri Bakanlığına bağlı bir kurumuz hangi kurumlara geçiş yapabilirim.?

  13. 3 yillik egitim arastirma hastanesinde ebeyim sosyal hizmetlere geciste illaki uni mi.bitirmeliyim bu bolumle yoksa sinavla gecis yapabiliyor muyum

  14. Adalet Bakanlığında zabıt katibi olarak 12 senedir görev yapmaktayım. Bu süreçte bir defa uyarı cezası aldım. Yine bu süreçte adalet öğretmenliği alanında formasyon aldım.
    1.Kpss olmadan milli eğitim bakanığına geçiş yapabilir miyim?
    2.Uyarı cezası önüme engel olur mu?
    3.Nasıl bir yol izlemeliyim.
    Yardımcı olursanız sevinirim.

  15. İyi günler, 5 yıldır polis olarak görev yapmaktayım, ilahiyat fakültesi mezunuyum, milli eğitime geçiş yapabilir miyim

  16. Fatih Bey. Polis Memuru olarak görev yapıyorum. Çevre Mühendisiyim.Çevre ve Şehircilik Bakanlığına Çevre Mühendisi olarak geçiş yapabilir miyim?

  17. Sağlık Bakanlığında hemşire olarak görev yapmaktayım MEB de pansiyon hemşiresi olarak görev almak için geçiş yapmak istiyorum mümkün mü ne gibi bir yol izlemeliyim

  18. 4 yıllık polis memuruym tarihi öğretmenligu mezunuyum öğretmenlige nasıl geçis yapabilir m

  19. 17 yıldır kadrolu görsel sanatlar öğretmeniyim. Sosyoloji bitirdim. Aile danışmanlığı sertifikası almayı düşünüyorum. Kurumlar arası geçişle aile danışmanlığı ya da sosyolog olarak hangi kurumlara geçiş yapabilirim. Ve prosedürleri nedir?

  20. Hocam kolay gelsin Lisans Matematik mezunu iken 2014/2 merkezi atama ile Göç İdaresi Genel Müdürlüğünde atandım 6 yıldır VHKİ memuru olarak görev yapmaktayım. 20.06.2020 tarihinde İnşaat Mühendisliğinden Mezun oldum Belediye nakil başvurusu yaptım Belediyenin beni Mühendis olarak atama şansı varmı yoksa aynı unvanla gidip görevde yükselme sınavına girmem mi gerekiyor. Ayrıca çalıştığım kurumun taşra teşkilatında mühendis kadrosu bulunmamakta bu yüzden geçişi istemekteyim.

  21. Hemşirelik yapıyorum seneye kadroya geçcem ama aynı zamana çocuk gelişimi okuyorum lisans 3. Sınıf .öğretmenlik için formasyon düşünmüştüm ama meb bu yıl farklı bi sistem getirdi fen edebiyat fak. Önü açıldı.kurumlar arası geçiş beni zorlucak.ama ünvan değişikliği yapabiliyomuyum .?Yardımcı olursanız sevinirim:)

  22. Selamlar ben sağlık tekniker mezunuyum ama belediye ye Zabıta memuru olarak atandım şu an belediye de 657 devlet memuruyum. Sağlık başkanlığa geçiş yapabilir miyim ?

  23. merhabalar efendim ben 2020 ocak ayında sağlık bakanlığında memur olarak başladım şuan memuriyette 10 ayındayım 3 ay sonra memuriyette asaletimi yani kadromu almış oluyorum ben tarım ve orman bakanlığına geçiş yapmayı düşünüyorum asaletim tasdik olunca böyle bir imkanım varmı 657 devlet memurları maddelerinde var gözüküyor ama biraz zor gibimi sanki kurumların birbirine muvafakat vermesi şart bide referans olsa daha iyi olur diyorlar nasıl bir yol izlememiz gerekiyor bilginize.

Yorumlar kapalı.

Call Now Button